میراث جهانی یونسکو در ویتنام در ماه‌های اخیر به مقصد جدید گردشگری این کشور تبدیل شده است.

گردشگری -ویتنام

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک شهر تاریخی در ویتنام که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده، با میزبانی از هزاران گردشگر در ماه‌های اخیر به مقصد جدید گردشگری این کشور تبدیل شده است.

این شهر تاریخی که «هوی آن» نام دارد و در 650 کیلومتری جنوب شهر هانوی - پایتخت ویتنام - قرار گرفته است، در قرن‌های گذشته یکی از بنادر مهم آسیا بوده و به‌عنوان پایتخت تجاری ویتنام هزاران اثر تاریخی شامل خانه‌های زیبا، بازار قدیمی، قصرهای بزرگ و معابد ارزشمند را در خود جای داده که همگی آنها ارزش تاریخی بالایی دارند. «هوی آن» که در قرن 18 میلادی در روزهای اوج رونق‌اش قرار داشت، در سال 1999 در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید و طبق آمار در سال 2012 روزانه به‌طور متوسط میزبان 6500 گردشگر بود.

در این شهر صنایع قدیمی همچنان به شیوه قرن‌های گذشته فعال هستند که در این میان کفش‌ها و فانوس‌های کاغذی تولید شده به شیوه قرن 18 محبوبیت زیادی در بین گردشگران داشته و به سوغاتی اصلی این شهر تبدیل شده است. صنعت گردشگری ویتنام از سال‌ها پیش به‌دلیل سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده توسط دولت و بخش خصوصی، رشد قابل توجهی داشته است. در حال حاضر بیشتر گردشگران ویتنام از کشور‌های آسیایی چین، ژاپن و کره‌جنوبی هستند؛ هرچند که دولت ویتنام قصد دارد در سال‌های آتی، گردشگرانی از کشور‌های اروپایی و آمریکا را جذب این کشور کند.

کد خبر 214271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز