همشهری آنلاین: شیوه‌نامه تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هیات اجرایی مرکزی انتخابات تصویب شد.

رییس هیات اجرایی مرکزی انتخابات پس از سومین جلسه این هیات گفت: در این جلسه شیوه‌نامه و دستورالعمل تبلیغات نامزدها که مربوط به موضوع محتوای برنامه‌های تهیه شده در صدا و سیما و امکانات دولتی برای نامزدهاست به تصویب رسید.

وزیر کشور اضافه کرد: بخشی از این شیوه‌نامه مربوط به امکانات دولتی است که باید به شکل عادلانه و برابر در اختیار نامزدهای ریاست جمهوری قرار بگیرد که مفاد و بخشی از اصلاحات این شیوه‌نامه پس از بررسی در جلسه هیات اجرایی مرکزی انتخابات تصویب شد.

به گزارش ایسنا، مصطفی محمد نجار افزود: در این جلسه همچنین شیوه‌نامه روش کار هیات اجرایی مرکزی انتخابات مطرح و پس از بررسی مقرر شد گفت‌وگوها در این باره در جلسات بعدی این هیات ادامه یابد.

وی همچنین گفت: بر اساس تبصره 9 ماده 31 اصلاحیه قانون انتخابات وزیر کشور می‌تواند با اطلاع هیات اجرایی، هیات‌های بازرسی را در استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها تشکیل دهد و بازرسان ویژه را به سراسر کشور اعزام کند که گزارش این اقدامات نیز به اطلاع هیات اجرایی مرکزی انتخابات رسید و مقرر شد این هیات‌های بازرسی و بازرسان ویژه کارشان را آغاز کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه "در ابتدای جلسه هیات اجرایی مرکزی انتخابات گزارشی از فرآیند نام‌نویسی داوطلبان نامزدی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ارائه شد"، افزود: همچنین در این جلسه وزارت کشور آمادگی کامل خود را برای برگزاری دیگر مراحل اجرایی انتخابات اعلام کرد و اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات نیز از تلاش‌های وزارت کشور قدردانی کردند.

رییس هیات اجرایی مرکزی انتخابات در ادامه، بر التزام داوطلبان نامزدی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و هوادارانشان به قانون تاکید کرد و به واحد مرکزی خبر گفت: کسانی که می‌خواهند نامزد ریاست جمهوری شوند باید بیش از همه به قانون ملتزم باشند.

وی از داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری خواست پیش از زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی از هر کاری که شائبه تبلیغات دارد بپرهیزند و در زمان قانونی، به نحو احسن فعالیت تبلیغاتی کنند تا مردم بتوانند مقایسه و انتخاب کنند، بویژه آنکه تبلیغات برای ارتقای شور انتخاباتی لازم است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه "طبق قانون، اسامی داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری به شورای نگهبان ارسال شده و این شورا در حال بررسی صلاحیت آنان است"، یادآور شد: پنج روز فرصت بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری است و ممکن است مدت بررسی صلاحیت آنان پنج روز دیگر نیز تمدید شود.

نجار اضافه کرد: پس از آنکه نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان را از شورای نگهبان دریافت کنیم، نتایج را برای آگاهی داوطلبان منتشر می‌کنیم و پس از این مرحله، تبلیغات نامزدها آغاز می‌شود.

کد خبر 214098
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز