همشهری آنلاین: در پی انتشار نامه 150 نماینده مجلس در انتقاد به هاشمی رفسنجانی که پس از ثبت نام وی انجام شد، چند تن از نمایندگان امضا کننده نسبت به ادبیات این نامه و تغییر متن آن پس از گرفتن امضاها و یا قراردادن امضا بدون اطلاع نماینده اعتراض کردند.

در جلسه نوبت عصر دیروز مجلس شورای اسلامی قسیم عثمانی نماینده بوکان در تذکری نسبت به آنچه که وی تغییر نامه امضا شده در مجلس و نحوه انعکاس آن در رسانه ها نامید، انتقاد کرد.

وی گفت: نامه ای که هم اکنون منتشر شده است با نامه ای که من امضا کرده ام تفاوت زیادی دارد.

وی گفت: هر کسی با رهبری زاویه بگیرد ما زاویه بزرگتری با او خواهیم گرفت. نمایندگان ابزاری در دست سایرین نیستند. بهتر است برای هر نامه ای که امضا جمع می شود یک نسخه از آن به هیات رئیسه مجلس ارائه گردد.

به گزارش مهر، جواد سعدون زاده نماینده آبادان نیز در تذکری گفت: تذکر من در انتقاد به محتوای نامه ای است که برای آقای هاشمی نوشته شده و انتقادم به ادبیات آن نامه است.

وی افزود: البته آن نامه را امضا نکرده ام اما مصیبت بدتر از ادبیات نامه آن است که آنهایی که نامه را در اختیار رسانه ها قرار داده اند اسم بنده را جزو امضا کنندگان آورده اند این در حالی است که من می دانم درصد شجاعت ما آنقدر بالا است که اگر امضا کرده باشیم بگوییم امضا کرده ایم.

وی گفت: این در حالی است که من آن نامه را امضا نکرده ام اما نام مرا جزو امضا کنندگان آورده اند و از همکاران خواست تا مراعات تقوای الهی داشته باشند.

وی گفت: اگر کسی کاری انجام می دهد بهتر مسئولیت حقوقی و بازتاب اجتماعی آن را برعهده بگیرد. اما آنچه که در خبرگزاری ها منتشر شده این است که متن تغییر کرده است.

روح الله حسینیان نماینده تهران در پاسخ به این تذکرات روند جمع آوری امضا برای این نامه را توضیح داد .

وی گفت: بعد از صحبت آقای هاشمی درباره فلسطین و ولایت، دوستان مشورت کردند که پاسخی تهیه شود.

وی گفت: بنده هم پاسخ آن را نوشتم و هم اکنون این پاسخ با دستخط بنده است و هیچ تغییری هم داده نشده است.

حسینیان گفت: خدمت همه دوستان عرض کردم که نامه را بخوانند و سپس امضا کنند. موضوع این است که عده زیادی ابتدا مطالعه و بعد امضا کرده اند حال اگر یک نماینده بدون مطالعه امضا کرده نباید زبان تهمت باز کند و بگویم سر ما را کلاه گذاشته اند.

وی ادامه داد: مگر شما بچه هستید که سرتان را کلاه بگذارند و امضا بگیرند.

نماینده تهران گفت: آقای سعدون زاده هم خلاف عرض می کند . هیچ کدام از سایت ها اسم ایشان را نیاورده اند. آقای سعدون زاده نه تنها نامه را امضا نکرد بلکه در این باره با من مجادله هم کرد.

وی گفت: چرا پس از آنکه آقای هاشمی در انتخابات ثبت نام کرده یک عده ترسیده اند. عده ای از نمایندگان پس از شنیدن این اظهارات با گفتن احسنت اظهارات وی را تایید کردند.

حسینیان ادامه داد: پای حق بایستید و نگران نباشید و با گردش باد حرکت نکنید. این مجلس باید نشان دهد با صلابت مدافع خط ولایت و رهبری است و از کسی بیم و هراس ندارد.

عبدالکریم رجبی نماینده مینودشت هم  در رابطه با امضای تعدادی از نمایندگان مجلس در راستای مخالفت باحضور هاشمی در صحنه انتخابات ریاست جهوری گفت: متنی که برای امضا پیش نمایندگان آورده بودند با متنی که بر روی خروجی سایت ها قرار گرفته کاملا متفاوت است چراکه در متنی که دراختیار نمایندگان بود بیانیه 4 بندی بود که یک بند آن مربوط به افرادی بود که از ولایت فقیه پیروی نمی کردند و نام فردی در این بند ذکر نشده بود اما در زمانی که این نامه منتشر شد متن کاملا تغییر پیدا کرد و یک بند نیز به آن اضافه کرده بودند که مبنی بر مخالفت نمایندگان با حضور هاشمی در صحنه انتخابات بوده است.

رجبی خاطرنشان کرد: در این راستا نمایندگانی که اسم آنها به عنوان امضا کننده برده شده است در اعتراض به این اقدام ناپسند اعتراضیه ای را تنظیم و در اختیار رسانه ها قرار خواهند داد.

وی گفت:‌ مردم ما خودشان می‌دانند که در صحنه انتخابات به چه کسی رای دهند و اصلح را حتی بهتر از مسئولان می‌شناسند و ما نیز به رای و نظر مردم چه هاشمی باشد و چه فرد دیگری احترامی می گذاریم.

کد خبر 214087
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز