گروه اجتماعی: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی مرزبانی ناجا از مرگ سه افغان و زخمی‌شدن هفت تن دیگر از میان گروه چندصدنفره افغان‌ها خبر داد که قصد ورود غیرمجاز به ایران را داشتند.

سرباز

پیش از این در پی انتشار خبری در رویترز مبنی بر مرگ 9 افغان در درگیری با مرزبانان ایرانی، سردار حمید شرفی معاون عملیات فرماندهی مرزبانی ناجا این خبر را تکذیب و اصلاح کرده بود. در توضیح آنچه رخ داده، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی مرزبانی ناجا، سرگرد مهدی قاسمی علاوه بر تایید کشته‌شدن 3 افغان درهنگام ورود غیرقانونی صدها افغان به مرزهای ایران و درگیری با مرزبانان ایرانی به ایسنا گفت:

در گزارش‌های رسیده از مرزبانی استان سیستان و بلوچستان، در 20 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری مأموران هنگ مرزی زابل از ورود صدها مهاجر غیرقانونی افغان به مرزهای کشور مطلع شدند و اقدامات خود را درباره جلوگیری از ورود آنان آغاز کردند. او با بیان اینکه شرایط آب و هوایی در روز حادثه در هنگ مرزی زابل توفانی بود، اظهارکرد: مرزبانان در این شرایط نسبت به ورود غیرقانونی این افراد هشدار دادند اما با سماجت و هجوم مهاجران افغان به سمت خود روبه‌رو شدند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی مرزبانی ناجا با بیان اینکه مهاجران افغان با اصرار قصد ورود غیرمجاز به کشور را داشتند، ‌گفت: در این شرایط مرزبانان با رعایت قانون و استفاده از سلاح، ابتدا اقدام به شلیک تیرهوایی کردند اما با وجود این مهاجران افغان عقب‌نشینی نکردند و قصد ورود به کشور را داشتند. قاسمی با بیان اینکه مرزبانان پس از اعلام هشدار‌های پی‌درپی و روبه‌رو شدن با سماجت مهاجران افغان اقدام به تیراندازی به سوی آنان کردند، گفت:‌ با توجه به قوانین موجود،‌ این اقدام مرزبانان خلاف مقررات نبود.

کد خبر 214049
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز