همشهری‌آنلاین: نامزد انتخابات یازدهم با بیان اینکه هاشمی قاطعانه به من گفته بود که کاندیدای انتخابات نمی‌شود تاکید کرد: بنده و آقای هاشمی با هماهنگی مسیر را ادامه می‌دهیم اما در ۲۴ خرداد یک نفر از ما در لیست رای می‌ماند.

حسن روحانی که عصر 23 اردیبهشت ماه در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف سخن می‌گفت اظهار کرد: ایجاد فضای آزاد، حفظ منزلت دانشجو و استاد و فراهم کردن فضا فعالیت علمی در این سرزمین باعث خواهد شد ما بتوانیم از سرمایه‌های علمی سرزمین مان بهره ببریم.

برای آنکه کشور به توسعه و رشد برسد باید منشاء این موضوع یعنی دانشگاه آزادی که همه دانشجویان و اساتیدش دارای منزلت باشند را دریابیم. بنده اعتقاد دارم برای نجات کشور از شرایط امروز نیاز به آشتی با فرهنگ، دین، طبیعت، جامعه و... داریم تا بتوانیم از این طریق فاصله‌ها را کم کنیم.

مهمترین اظهارات روحانی را به نقل از مهر در زیر بخوانید:

  • به خاطر بیان یک جمله انتقادی نباید دانشمندان و اساتید را اخراج کرد و یا در فکر بستن دانشکده‌ای افتاد.
  • نه دانشکده مدیریت و نه دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف هیچگاه خسته نشوند. برای این موضوع باید آستانه تحملمان را بالا ببریم نه اینکه اگر اساتید دانشگاه و یا دانشکده‌ای به دولت نامه نوشتند و خواستار اصلاح رویه اقتصادی کشور شدند برای بستن آن دانشگاه و یا دانشکده تلاش کنیم. بنده معتقدم که در این صورت باید دست آن اساتید را بوسید.
  • اگر شورای پول و اعتبار را نیمه تعطیل نمی‌کردند شاید افزایش میزان نقدینگی برای ما مشکل ساز نمی‌شد. اگر از نظر کارشناسان اقتصاد استفاده می‌کردیم قطعا می‌توانستیم نقدینگی موجود را به سمت تولید هدایت کنیم. برای بهبود اوضاع کشور بهتر است با اساتید و محققان آشتی کرده و شکاف‌ها را کم کنیم.
  • روحانی خواستار کاهش فاصله‌ها و کنار گذاشتن اختلافات و گره‌های گذشته شد و گفت: آیا ادامه این مباحث به نفع ما هست؟ مگر می‌توان هر فردی را با اتهام زدن به بیگانگان نسبت دهیم اگر چنین است چرا آن فرد باید آزاد باشد و محاکمه نشود. چرا در رسانه‌های عمومی بدون اینکه فردی محاکمه و مجرم شناخته شده باشد به عنوان مجرم معرفی می‌شود قطعا ادامه این وضع به نفع کشور نیست.
  • انتخابات 24 خرداد باید زمینه ساز وحدت ملی در کشور باشد. چرا اگر فردی کاندیدا می‌شود به خاطر اینکه قدش نسبت به دیگر کاندیدا بلندتر است دیگران می‌ترسند و می‌هراسند. باید مقداری تسامح داشته باشیم و بگذاریم کسانی که از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند زمینه ساز تعامل و مشارکت و وحدت بیشتر در جامعه باشند. 
  • هنر این است که ما تهدید را به آسیب و آسیب را به فرصت تبدیل کنیم از این رو مذاکره با آمریکا امکان‌پذیر و شدنی است اما سخت است هرچند بنده معتقدم مذاکره با آمریکا راحت‌تر از مذاکره با اروپاست چرا که اروپایی‌ها به دنبال آقا اجازه از آمریکا هستند. از این رو دولت آینده باید بتواند رابطه ایران و آمریکا را از حالت تخاصم به مرحله تنش که یک مرحله پایین‌تر است برساند.
  • وی در خصوص حصر خانگی سران فتنه پس از قانون‌شکنی سال 88 گفت: اگر بنده رئیس‌جمهور باشم معتقدم که این شکاف به نفع ما نیست هرچند که در حال حاضر آیت‌الله هاشمی به صحنه آمده است اما به هر حال دولت آینده باید یک فضای غیرامنیتی به وجود آورد و می‌توان شرایطی را فراهم کرد که تا در یک سال آینده کسانی که به دلیل وقایع سال 88 در حصر خانگی و زندان هستند آزاد شوند.
  • من از اینکه آقای هاشمی کاندیدا شده خوشحال هستم و از آن استقبال می‌کنم چرا که ایشان از ارکان انقلاب است و از ابتدا در کنار امام بوده و همواره سمت‌های مهمی همچون فرماندهی جنگ و ریاست جمهوری را برعهده داشته است.
  • کاندیداتوری هاشمی فداکاری وی محسوب می‌شود. آقای هاشمی تا روزهای آخر قاطعانه به بنده گفت که کاندیدا نمی‌شود اما دلایلی پیش آمد که ایشان نامزد شد؛ آقای هاشمی به بنده گفت که ساعت 3 بعد از ظهر روز آخر ثبت‌نام‌ها به تصمیم‌ برای ثبت‌نام رسیده است.
کد خبر 214011
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز