دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

پدرام پاک آیین سردبیر هفته نامه «کتاب هفته» پیش از معرفی کتاب‌هایی که بتازگی خوانده است، درباره مساله چه باید خواند می‌گوید: «مساله چه باید خواند را با سه عنصر ذوق، تجربه مطالعاتی و تخصص علمی می‌توان حل کرد.

در روزگار ما آثار انبوه است و حل این مساله نیازمند بهره‌مندی از شم کتابشناسی و تقویت آن است. بنابراین فکر می‌کنم بر خلاف این گفته مشهور که می‌گوید هر چه بیشتر بخوانیم بهتر است، باید گفت که هر چه بهتر بخوانیم سودمندتر است.» او می‌گوید: « از اینها گذشته فکر می‌کنم یکی از ارزشمندترین کتاب های امسال کتاب دایره‌المعارف بزرگ اسلامی باشد.

در حوزه فلسفه «تاریخ فلسفه اسلامی» اثر دکتر الیور لیمن و در حوزه فلسفه اخلاق، کتاب «فلسفه داوری اخلاقی» تلاش مشترکی از هکتور زاگان و خوزه گالیندو  که درباره آرای اخلاقی کانت، نیچه و کی‌یر‌که‌گور، کتاب‌های قابل توجهی بودند.»

پاک آیین می‌افزاید: «در حوزه تاریخ  می توان به انتشار اسناد مبارزاتی حضرت امام خمینی (ره) به روایت ساواک که توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و «گنجینه خواف»، اشاره کرد که توسط انتشارات طهوری منتشر شد. کتاب اخیر، یادداشت های شهید مدرس در دوران تبعید است که بعد از سال‌ها پیدا شده و به کوشش نصرالله صالحی منتشر شده است.»وی ادامه می‌دهد: «در حوزه مسائل خاورمیانه و فلسطین هم می توان به کتاب «در برابر دیوار» اشاره کرد که به احداث دیوار حائل در فلسطین و مسائل بین‌المللی جهان اسلام می پردازد و در حوزه ادبیات داستانی هم می توانم به کتاب «اندکی سایه» نوشته احمد بیگدلی اشاره کنم که نثر دلنشینی دارد و رمان خوش ساختی است.»

کد خبر 21389

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز