شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۸
۰ نفر

اصفهان: بنا به گفته رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، حجم آب در پشت سد محدود است لذا می‌بایست در مصرف آب شرب نیز صرفه جویی کرد.

زاینده رود

 به گزارش ایلنا، عباس حاج رسولی‌ها با بیان اینکه آب در زاینده‌رود تا 2‌ماه آینده جاری است، اذعان داشت: با توجه به اینکه حجم بارش‌های بهاری قابل توجه بوده، اما مصرف آب شرب زیاد است لذا تنها نجات‌دهنده زاینده‌رود، احداث تونل سوم کوهرنگ و اجرای پروژه بهشت آباد است. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این شهر به‌شدت به آب این رودخانه نیاز دارد، افزود: علاوه بر زیبایی چهره سی‌و‌سه‌پل، آب رودخانه زاینده‌رود موجب بازگشت تولید، افزایش محصولات کشاورزی، بهبود اقتصاد، ایجاد شرایط مناسب آب و هوایی برای شهر و بهتر شدن شرایط فضای سبز و باغات داخل شهر می‌شود.

این در حالی است که از ضروریات اولیه شهر اصفهان جاری بودن آب به‌صورت دائمی در زاینده‌رود است. وی در رابطه با زمان درنظر گرفته‌شده برای جاری بودن آب در مسیر رودخانه گفت: با توجه به‌ بارندگی‌های بهاری که در سطح استان وجود داشته و از طرفی مشکلاتی که هنوز در بحث خشکسالی حل نشده تصمیم‌گیری‌های انجام شده بر این بود که رودخانه تا 2ماه آینده جاری باشد.

کد خبر 213524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز