گروه شهری: فاز دوم بوستان نهج‌البلاغه در روددره فرحزاد فردا به بهره‌برداری می‌رسد.

بوستان نهج البلاغه

عابد ملکی شهردار منطقه 2 با اعلام این خبر به همشهری گفت: فاز 2 بوستان نهج‌البلاغه که هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است، حد فاصل بزرگراه‌های شهید حکیم و شهید همت قرار داشته و 56هکتار وسعت دارد. وی در ادامه افزود: با بهره‌برداری از این بوستان حدود 33هکتار به فضای سبز پایتخت افزوده می‌شود. وی با اشاره به توسعه فضاهای فراغتی در شهر تهران گفت: این مجموعه نیز به‌منظور توسعه فضاهای فراغتی در پهنه غربی پایتخت به اجرا درآمده و به‌زودی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. به گفته وی، این محدوده که تا پیش از اجرای این طرح در سال88 فضایی برای اجتماع معتادان و محلی برای گسترش آسیب‌های اجتماعی بود، هم‌اکنون به مکانی زیبا و جذاب برای شهروندان تبدیل شده است.

طول این پروژه هزار و 150متر و متوسط عرض آن 350متر با حداکثر عمق 68متر است. 385پایه چراغ نیز وظیفه روشن کردن این بوستان را برعهده دارند تا شهروندان لحظات روشنی را در این بوستان تجربه کنند.از اقدامات عمرانی انجام شده برای اجرای این پروژه 850هزار مترمکعب عملیات خاکی است. همچنین بیش از 83هزار متر طول لوله‌گذاری برای این بوستان انجام شده است تا آبیاری فضای سبز مجموعه به خوبی انجام شود.

اما از امکانات رفاهی و تفریحی درنظر گرفته شده در این بوستان می‌توان به پیست 8 کیلومتری دوچرخه‌سواری، 14هزار متر مسیر پیاده‌روی و 4خانه دوچرخه اشاره کرد. همچنین 145آلاچیق در اندازه‌های مختلف در گوشه و کنار این بوستان ساخته شده تا شهروندان از آنها استفاده کنند. بازیکده، باغ کوهپایه، باغ راه، کافی شاپ و تونل ارتباطی بین فاز یک و 2 از دیگر بخش‌های این بوستان هستند. فاز اول بوستان نهج‌البلاغه پاییز سال 88 به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 213493
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز