سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰

همشهری آنلاین: به جای چیپس و پفک، بیسکویت‌های کنجدی به کودکان بدهید.

کنجد؛ سرشار از کلسیم

یک کارشناس تغذیه گفت: کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و مخصوصاً کلسیم به حساب می‌آید و افرادی که به مصرف شیر رغبت ندارند می‌توانند از کنجد برای تامین کلسیم استفاده کنند.

عاطفه نادری اظهار داشت: دانه کنجد دارای 20 تا 25 درصد پروتئین، 50 درصد چربی و به نسبت مساوی اسید لینولئیک و اسید اولئیک است.

وی تاکید کرد: مصرف کنجد نه تنها موجب افزایش کلسترول خون نمی‌شود، بلکه موجب کاهش کلسترول بد خون نیز می‌شود و مخلوط کردن کنجد با سایر غذاها موجب غنی‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

نادری ضمن اشاره به اینکه مخلوطی از کنجد و غلات کامل مثل گندم و جو پرک شده دارای ارزش غذایی بالایی است، گفت: مادرانی که از بدغذایی کودک خود شکایت دارند و کودک آن‌ها علاقه‌ای به مصرف گوشت و شیر ندارد می‌توانند با تلفیق برنج و حبوباتی مثل عدس، سویا، ماش و کنجد بخش زیادی از پروتئین و مواد معدنی مورد نیاز کودکان درحال رشد خود را تامین کنند.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی خاطرنشان کرد: در شروع تغذیه تکمیلی کودکان، افزودن کنجد آسیاب شده و تهیه حریره کنجد در کنار حریره بادام نیازهای کودک را برطرف خواهد کرد و در کودکان بزرگتر جایگزین کردن کنجد و بیسکویت‌های کنجدی به جای میان وعده‌های بی‌ارزش مانند پفک بسیار مفیدتر و سالمتر و دارای ارزش غذایی بیشتری خواهد بود.

منبع: www.salamatnews.com

کد خبر 212986

برچسب‌ها