رضا بهبودی، بازیگر تئاتر با اشاره به فعالیت خود در گویندگی و نریشن‌گویی برای فیلم‌های مستند عنوان کرد: متأسفانه مصرف کالای فرهنگی پایین آمده و کتاب شنیداری هم دستخوش همین تغییر ایجاد شده است، وقتی یک موسیقی خوب شنیده نمی‌شود تیراژ کتاب هم با جمعیت میلیونی بسیار کم شود نشان این است که در عرصه تولیدات فرهنگی به مشکل خورده‌ایم.

رضا بهبودی بازیگر تئاتر


بهبودی با بیان اینکه در انجام کارهای فرهنگی کیفیت آثار باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: لذتبخش بودن در آثار هنری اهمیت زیادی دارد و نمی‌توان گفت که آثار ارائه شده فقط باید برجسته و از تاریخ ادبیات باشند بلکه باید اثری خوب و زیبا و لذتبخش باشد تا بتوان پاسخ مثبت دهد و اولویت روی کیفیت قرار گیرد. این عضو انجمن بازیگران خانه‌تئاتر ایران گفت: فکر می‌کنم برای تولیدکتاب‌های شنیداری شاید بهتر باشد از داستان‌های موفق کوتاه استفاده شود تا این روند سریع‌تر و اثرگذار‌تر باشد، کسانی که اهل خواندن کتاب‌های طولانی باشند هم به کتاب‌های شنیداری داستان‌های بلند روی می‌آورند اما تعداد آنها کم است.

بهبودی که به‌عنوان مدرس کارگاه‌های مختلفی برای آموزش اصول و مبانی بازیگری نقش‌هایی را بازی کرده در بخش دیگری از سخنان خود درباره اینکه هنرمندان هم نیاز به مطالعه و یادگیری تئوری دارند، خاطرنشان کرد: گوته می‌گوید برای هر هنرمند دو بال نیاز است که این دو بال تئوری و عملی هستند و هرکدام که ضعیف باشد در پرواز هنرمند مشکل ایجاد می‌شود و باید هم اندازه و قوی باشند. بهبودی به تیراژ پایین کتاب‌ها اشاره کرد و گفت: تیراژ پایین بسیار نگران‌کننده است درحالی‌که جمعیت ما رو به افزایش است، کشور ما ایران دانش‌آموزان زیادی دارد اما تیراژ‌ها تعدادی کمتر از هزار نسخه رسیده‌اند.

کد خبر 212945

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز