سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدید اثر آیت‌الله مصباح یزدی با عنوان «رابطه علم و دین» در بیست‌‌ و ششمین‌ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رو‌نمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب جدید این استاد برجسته حوزه با عنوان «رابطه علم و دین» در بیست‌ و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رو‌نمایی می‌شود و علاقمندان به مباحث فلسفی، به ویژه فلسفه علم و فلسفه دین، به زودی می‌توانند با مطالعه این کتاب از دیدگاه‌های علامه مصباح در این زمینه مطلع شوند.

این اثر وزین حاصل واکاوی زوایای مختلف بحث رابطه علم و دین توسط آیت الله مصباح است که در آثار مختلف گفتاری و نوشتاری ایشان، شامل کتاب‌ها، مقالات، درس‌ها، مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها به آنها پرداخته شده و اینک به همت حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علی مصباح، در چارچوب نظمی منطقی تدوین و آماده انتشار شده است.

جایگاه مبحث علم دینی در اولویت‌های نظام اسلامی، معناشناسی علم و دین، تشریح نسبت‌های مفهومی علم و دین با اشاره به قلمروشناسی علم و دین، بیان نسبت‌های محتوایی علم و دین، تبیین علم دینی و پاسخ به پرسش‌ها و شبهات آن، بیان لوازم اسلامی‌سازی علوم و تبیین و اثبات مبانی آن، تشریح تأثیرات دین بر هدف و غایت، محتوا و کاربرد علم و نیز اشاره به خدمات علم به دین با تأکید بر تأثیرات علم بر فهم یا اثبات گزاره‌های توصیفی و دستوری دین از مهم‌ترین رؤوس مباحث مطرح شده در این کتاب است که در 8 فصل سامان یافته است.

«رابطه علم و دین» در قطع رقعی و در 304 صفحه تنظیم شده و علاقمندان می‌توانند به زودی این کتاب را از انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و نمایندگی‌های آن در شهرستان‌ها تهیه کنند.

کد خبر 212923
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز