همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان این که شورای شهر محل کارهای سیاسی نیست و تنها محلی برای خدمت به مردم است گفت: شورای شهر نباید محل سیاسی کاری باشد و از این رو امیدوارم مردم با انتخاب درست و انتخاب افراد متدین، خدمتگزار و انقلابی که سابقه خدمت به شهر را دارند این هدف را دنبال کنند.

تهران سما نوشت: شهردار تهران امروز در مراسم افتتاح فاز اول دریاچه شهدای خلیج فارس که با حضور تنی چند از نمایندگان مجلس و مسئولان نیروی دریایی و تعدادی زیادی از شهروندان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: دست همه کارگران و مهندسانی که بی نام و نشان درتابستان و زمستان برای این پروژه زحمت کشیدند و امروز همه آنها در جای دیگر مشغول خدمت هستند می‌بوسم و شهادت می‌دهم که همه آنها نه برای کسب درآمد که با عشق کار کردند و امروز در همه پروژه‌های شهر نیز شاهد آن هستیم و قطعا اگر ما این زحمات را فراموش کنیم خدا آنها را می‌بیند و هم در دنیا و هم آخرت عزت آنها را خواهد داد.

وی افزود: مردم ما خوب و بد را به خوبی تشخیص می‌دهند و اگر جایی حرمت می‌گذارند و چیزی نمی‌گویند اما آگاه هستند و دقیق می‌دانند چه اتفاقاتی می‌افتد.

قالیباف خاطرنشان کرد: ما قول دادیم که در پایان این دوره هیچ کار نیمه تمامی باقی نمی‌ماند و این همت و غیرت در مجموعه شهرداری هست که با همان روحیه دفاع مقدس پای کار باشند و آخرین پروژه نیز پروژه بزرگ شهید صدر است که امیدواریم در تابستان و پیش از پایان این دوره تمام شود.

شهردار تهران با بیان این که در طول این مدت همراهی مردم وجود داشته و ما متکی به پول نفت نبودیم و همه این اقدامات با برکت پول مردم انجام شده است گفت: با این وجود افراد خاص سیاسی که سیاست زدگی را حاکم کرده‌اند می‌گویند اینها فقط کار عمرانی می‌کنند، این کار افتخار ما است اما ادعا داریم که هیچ وقت شهرداری مانند امروز به مسائل فرهنگی و اجتماعی تا این حد توجه نداشته و مشارکت اجتماعی را در همه سطوح ایجاد کردیم.

شهردار تهران تصریح کرد: سراهای محله در 374 محله شهر فعال است و توجه به موضوع فرهنگ دینی و در راس آن نماز و مسجد محوری و همچنین توجه به مدارس و هیات‌های مذهبی از اقدامات مهم این دوره شهرداری بوده است.

وی ادامه داد: پیش از این در زمستان شاهد بودیم که مردم به دلیل سرما در خیابان فوت می‌کردند اما در چند سال اخیر این طور نبوده است و ما بالغ بر 2 هزار نفر از این افراد را اسکان می‌دهیم و از آن‌ها پذیرایی می‌کنیم و معتقد هستیم که حتی اگر فردی معتاد است ، هپاتیت یا ایدز دارد و یا از خانه ترد شده است اما انسان است و همه این مسائل ریشه در فقر و تربیت کردند و مدیریت اشتباه دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه خدماتی در سطح شهر و با بیان این که توسعه فضای سبز و نظافت تهران از اقدامات زبانزد ، حتی برای مسافران خارجی بوده است گفت: با وجود مشکلات اقتصادی امروز پولی نمی‌ماند تا مردم به دنبال ورزش، کتاب و نیازهای فرهنگی بروند اما توسعه مراکزی که تفرجگاه مردم باشد و بتوانند به طور جمعی و خانوادگی از این فضاها استفاده کنند و هزینه گزافی بابت آن ندهند از مهمترین اقدامات شهرداری بوده است.

قالیباف تصریح کرد: در این راستا توجه به جنوب تهران و شرق تهران در اولویت بوده است و شاهدیم که امروز مجموعه تلو با هزار هکتار در شرق تهران آماده شده و پارک نهج البلاغه و ولایت نیز در مرکز شهر ایجاد شده است و در مجموع این نگاه وجود داشته تا مراکزی مانند دره فرحزاد که همواره مرکز آسیب‌های اجتماعی و جرم و جنایت و قتل بود مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت: خدا را شاکریم که توانستیم رضایت نسبی مردم را با فرهنگ جهادی کسب کنیم و افتخار داریم که از هر بزرگراهی که عبور می‌کنیم به یاد شهدای دفاع مقدس و همه همسنگران خود بیافتیم و این که ما باقی مانده آن نسل هستیم و وقتی که دیدم مردم چگونه فرزندانشان را به میدان جنگ فرستادند، باید امروز نوکری این مردم را بکنیم که پای اهداف نظام و انقلابشان ایستاده‌اند.

شهردار تهران با اشاره به انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در 24 خرداد ماه گفت: در شوراهای شهر نباید احزاب و گروه‌ها و جریانات سیاسی بیایند که خدمت به مردم را در بحث مسائل سیاسی در حاشیه می‌گذارند و مانند شورای اول که همه آن جدل و اتفاق بود و تنها وقت مردم گرفته شد، عمل شود. شورا محل کار سیاسی نیست و محل خدمت به مردم است.

وی افزود: من به عنوان یک رزمنده و خدمتگزار هیچ علقه سیاسی به گروه‌های سیاسی ندارم و نه چپ و نه راست هستم و حتی آنهایی هم که به دنبال سیاست و سیاست بازی هستند قبول دارند که شورا نباید محل سیاسی کاری باشد و از این رو امیدوارم مردم با انتخاب درست و انتخاب افراد متدین، خدمتگزار و انقلابی که سابقه خدمت به شهر را دارند این هدف را دنبال کنند. شورا می‌خواهد پول شما را خرج کند، پس فردی را انتخاب کنید که خدمت به مردم برای وی شرط اول باشد.

کد خبر 212592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز