شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: میزان محبوبیت بوش در افکار عمومی آمریکا دراین روزها به طور بی‌سابقه‌ای کاهش یافته و این موضوع برای نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمرکا دردسرساز شده‌است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن‌، بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته در آمریکا که نتایج آن در پایگاه اینترنتی نشریه نیوزویک منتشر شده‌است، میزان محبوبیت جرج بوش رئیس‌جمهور آمریکا به شدت تنزل یافته و تنها بیست و هشت درصد از مردم این کشور به بوش اعتماد دارند و از سیاست‌های وی در عرصه داخلی و بین‌المللی حمایت می‌کنند.

کاهش شدید میزان محبوبیت و اعتبار رئیس‌جمهور آمریکا برای آن دسته از جمهوری‌خواهانی که تلاش می‌کنند در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا خود را به عنوان جانشینی خوب برای بوش معرفی کنند، نگران‌کننده و دردسرساز است.

نشریه نیوزویک در پایگاه اینترنتی خود با انتشار نتایج نظرسنجی یادشده خاطر نشان کرد از زمان ریاست جمهوری جیمی کارتر در سال 1979 تاکنون هیچیک از رئیسان جمهور آمریکا تا این اندازه پایگاه‌مردمی و اعتبار خود را در میان شهروندان آمریکایی از دست نداده‌اند.

کاهش میزان محبوبیت بوش در جامعه آمریکا موجب کاهش بخت پیروزی نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا در سال 2008 شده‌است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که مؤسسه گالوپ انجام داده‌است بزرگترین و مهم‌ترین نامزدهای حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور از رقبای دموکرات خود شکست خواهند خورد و نخواهند توانست جانشین جرج بوش شوند.

در جناح دموکرات‌ها، باراک اوباما سناتور سیاه‌پوست و هیلاری کلینتون به‌همراه جان ادواردز نامزد معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا در انتخابات سال 2004، به راحتی خواهند توانست ردولف جولیانی و جان مک‌کین را که نامزدهای اصلی جمهوری‌خواهان در انتخابات آینده به شمار می‌روند با شکست‌مواجه سازند.

این در حالی‌است که نتایج مجموعه نظرسنجی‌های صورت گرفته در هفته‌های اخیر در آمریکا نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2008 آمریکا نسبت به دیگر رقبای خود در این حزب و در جهت مقابل ردولف جولیانی نامزد حزب جمهوری‌خواه نسبت به دیگر رقبای هم‌حزبی خود از بخت بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 برخوردارند.

نشریه نیوزویک همچنین در پایگاه اینترنتی خود نوشت: کاهش میزان محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا و به موازات آن تضعیف احتمال پیروزی نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات آینده‌، توجیه‌کننده این است که چرا نامزدهای حزب جمهوری‌خواه آمریکا پنجشنبه گذشته در اولین مناظره تلویزیونی خود تنها یکبار نام جرج بوش را به زبان آوردند و در عوض نوزده بار از رونالد ریگان رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه سابق آمریکا که همچنان در میان شهروندان آمریکایی از اعتبار و مقبولیت بالایی برخوردار است، یاد کردند.

این نظرسنجی در روزهای دوم و سوم ماه مه صورت گرفته و 1001 شهروند آمریکایی هجده ساله و بالای هجده سال در آن شرکت کردند.

کد خبر 21253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز