شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رهبر حزب چپ تند فرانسه گفت: با برنامه ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته بیش از یکصد هزار نفر در تظاهرات روز یکشنبه در پاریس علیه برنامه‌های دولت سوسیالیست این کشور شرکت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ژان لوک ملانشون روز جمعه در گفت وگو با رادیو ار.س.س فرانسه از تظاهرات بزرگ هواداران چپ کشور در این روز، به عنوان یک پیروزی بزرگ یاد کرد و گفت: این تظاهرات به دلیل گستردگی آن و شمار شرکت کنندگان درنوع خود بی نظیر خواهد بود.

ملانشون که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 میلادی تنها 11.11 درصد از آرائ مرحله اول انتخابات را حائز و از گردنه رقابت ها حذف شد، گفت: هدف اصلی از تظاهرات هواداران چپ کشور، اعتراض علیه برنامه های سوسیال- لیبرال دولت چپگرا و همچنین درخواست تغییرات در نهادهای دولتی کشور خواهد بود.

وی ضمن انتقاد از دولت سوسیالیست فرانسه اظهار داشت: فرانسوا اولاند به جای ایجاد انسجام و وحدت در جامعه فرانسوی، زمینه ساز تفرقه احزاب، سندیکاها و نیروهای سیاسی در کشور شده است .

این در حالی است که حزب چپ فرانسه چندی پیش نیز برای شرکت عموم مردم دراین تظاهرات اعتراضی فراخوان داده است.

این تظاهرات اعتراضی قرار است در امتداد خیابان باستیل تا میدان ناسیون در پاریس برگزار شود.

هواداران حزب چپ فرانسه اگر چه در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 اکثرا به اولاند در برابر نیکلا سارکوزی رقیب وی از حزب راست کشور رای داده اند، ولی با اینحال همچنان برغم به قدرت رسیدن سوسیالیست ها، خواستار اجرای برنامه های مورد نظر خود به ویژه در حمایت از کارگران و اقشار ضعیف جامعه هستند.

کد خبر 212436
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز