قشم: رئیس هیأت جانبازان و معلولان استان فارس از اقامه نماز ادیان الهی برای نخستین بار در جهان زیر آب‌های خلیج‌فارس خبر داد.

 اقامه نماز ادیان الهی زیر آب‌های خلیج‌فارس

اسماعیل دلشاد در گفت‌وگو با مهر در تشریح طرح نصب محراب ادیان الهی در خلیج‌فارس بیان داشت: برای نخستین بار در جهان محراب ادیان الهی در آب‌های خلیج‌فارس همزمان با روز ملی خلیج‌فارس جانمایی و نصب شد. وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح از آیات عظام استفتاء گرفته شد، اظهارداشت: طرح نصب محراب ادیان الهی زیر آب مورد استقبال دو مرجع عالیقدر قرار گرفت. دلشاد افزود: این محراب سمبل کره زمین و نماد چهار دین الهی کلیمیان، مسیحیان، زرتشتیان و مسلمانان است.

رئیس هیأت جانبازان و معلولان استان فارس اضافه کرد: روز چهارشنبه پیمان قیام، نماینده جامعه کلیمیان، واهردرماردیر نماینده اسقف مسیحیان اصفهان، رستم خسرویانی به نمایندگی از زرتشتیان و یک نماینده هم از اهل سنت برای نخستین‌بار در دنیا نماز را زیر آب و روی این محراب‌ها اقامه کردند. وی در ادامه با بیان اینکه قرار بود دومین موزه زیر آب جهان در خلیج‌فارس همزمان با روز ملی خلیج‌فارس افتتاح شود، خاطرنشان کرد: 20روز پیش طی نامه‌ای به مدیرعامل منطقه آزاد قشم خواستار اجرای سه برنامه همزمان با روز ملی خلیج‌فارس در جزیره قشم شدیم.

کد خبر 212292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز