سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌جمهور، روز خلیج‌فارس را یک فرصت جهت تاکید بر دوستی‌ها، امنیت، برادری و همکاری‌های منطقه‌ای خواند.

محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان در مراسم نواختن زنگ روز ملی خلیج‌فارس که در دبیرستان پسرانه البرز برگزار شده بود، اظهار کرد: گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس به این معنا نیست که خدای ناکرده خطری خلیج‌فارس را تهدید می‌کند.

رییس‌جمهور ادامه داد: کسانی که گوشه و کنار برخی حرف‌های بزرگ‌تر از دهانشان می‌زنند، کوچک‌تر از این هستند که بخواهند برای خلیج‌فارس مشکلی را ایجاد کنند. در واقع گرامیداشت روز خلیج‌فارس یک فرصت جهت تاکید بر دوستی‌ها، امنیت، برادری و همکاری‌های منطقه‌ای و گرامیداشت نام ایران عزیز سرافراز است.

وی در بخش دیگری از سخنان کوتاه خود در این مراسم با اشاره به جایگاه دبیرستان البرز و با ابراز امیدواری مبنی بر این‌که هر روز خبرهای بیشتری از موفقیت دانش‌آموزان دبیرستان البرز بشنویم، اظهار کرد: دبیرستان البرز دبیرستانی پرافتخار و جاودانه است و افراد بزرگی در این دبیرستان تحصیل کردند که بعضا به ایران خدمت زیادی کرده‌اند.

احمدی‌نژاد گفت: از همکارانم در آموزش و پرورش می‌خواهم از این دبیرستان بدون کوتاه‌نظری‌هایی که معمولا در برخی از کارها دیده می‌شود، حمایت کاملی کنند و نباید این دبیرستان را با جای دیگر مقایسه کنند. این دبیرستان باید الگو باشد.

وی افزود: خودم نیز برای بازسازی این مدرسه و رفع نیازهای آن کمک‌هایی خواهم کرد و ان‌شاءالله هدیه کوچکی نیز به معلمان و استادان این مدرسه و دانش‌آموزان آن نیز ارائه خواهد شد.

رییس‌جمهور با تاکید به دانش‌آموزان مبنی بر درس خواندن جهت خدمت به ایران عزیز در آینده، گفت: امروز به مناسبت روز خلیج‌فارس و زدن زنگ خلیج‌فارس در اینجا گرد هم آمدیم تا این روز را گرامی بداریم.

احمدی‌نژاد در ابتدای سخنان خود فرا رسیدن روز معلم و تولد حضرت زهرا (س) و روز ملی خلیج‌فارس را به دانش‌آموزان این مدرسه و مسئولان آن تبریک گفت و از حضور در جمع دانش‌آموزان این مدرسه ابراز خرسندی و تاکید کرد که این دبیرستان، دبیرستانی پرافتخار و جاودانه است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم ملک‌زاده معاون رییس‌جمهور در امور میراث فرهنگی و گردشگری و تعدادی از مقامات آموزش و پرورش از جمله مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان تهران، رییس‌جمهور را همراهی می‌کردند.

در این مراسم رییس‌جمهور از یکی از دانش‌آموزان این مدرسه خواست که به نمایندگی از سایر دانش‌آموزان زنگ خلیج‌فارس را بنوازد.

گفتنی است دبیرستان پسرانه البرز دارای سابقه‌ای بالغ بر 89 سال است و سالانه 1500 دانش‌آموز در این مدرسه تحصیل می‌کنند و تاکنون 40 هزار نفر از این مدرسه فارغ شده‌اند. یکی از فارغ‌التحصیلان نامدار این مدرسه شهید مصطفی چمران است.

در ابتدای این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان تهران و همچنین مدیر این مدرسه سخنرانی کردند.

کد خبر 211812
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز