گروه حوادث: درحالی‌که تحقیقات پلیس آگاهی بجنورد برای کشف راز ناپدید‌شدن دختربچه هشت‌ساله در این شهر ادامه دارد، دادستان عمومی و انقلاب بجنورد شایعات منتشر شده درخصوص آدم‌ربایی‌های سریالی را تکذیب کرد.

شایعه

چند روز پیش دختربچه هشت‌ساله‌ای در شهرستان بجنورد از خانه‌شان خارج شد تا برای خرید نان به نانوایی برود. این آخرین باری که خانواده دختربچه او را می‌دیدند، چرا که وی بعد از رفتن به نانوایی ناپدید شد و دیگر به خانه برنگشت. با گذشت چند ساعت از ماجرا، والدین او که نگرانش شده بودند جست‌وجو برای پیدا کردن وی را شروع کردند اما هرچه گشتند اثری از دخترشان نیافتند. آنها به خانه همسایه‌ها، اقوام و حتی دوستان دختربچه هم سر زدند ولی کسی از سرنوشت وی خبر نداشت.

بنابراین نزد پلیس رفتند و از مأموران برای پیدا کردن دخترشان کمک خواستند. با اظهارات زوج جوان در اداره آگاهی، تیمی از کارآگاهان مأمور رسیدگی به پرونده شدند اما به‌رغم گذشت چند روز از ناپدید‌شدن دختربچه، هنوز هیچ ردی از وی به‌دست نیامده و پرونده او با عنوان «فقدانی» همچنان توسط تیم‌های ویژه پلیس آگاهی رسیدگی می‌شود. به‌دنبال ناپدید شدن این دختربچه، شایعات مختلفی در شهر پیچید که حکایت از آدم ربایی‌های سریالی در این شهر داشت؛ شایعاتی که برخی از آنها از این حکایت داشت که پنج یا شش دختربچه در شهر از سوی آدم‌ربایان ربوده شده‌اند.

با افزایش شایعات، دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با تکذیب شدید آن اعلام کرد: آدم ربایی، مسئله‌ای نیست که بتوان آن را پنهان کرد ولی متأسفانه افرادی ناآگاهانه به شایعات دامن می‌زنند. میرعلم سیدی گفت: شناسایی افرادی که با شایعه پراکنی موجب ایجاد تشویش در فضای جامعه می‌شوند در دستور کار قرار گرفته است و با آنان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پرونده روال قانونی خودش را طی می‌کند، افزود: به غیراز پرونده مفقودیت این کودک هیچ پرونده دیگری مبنی بر گم‌شدن یا آدم ربایی کودکان در استان خراسان شمالی وجودنداشته و دستگاه قضایی و انتظامی اشرافیت اطلاعاتی و تسلط خوبی بر مجرمان در شهرستان دارد و تحقیقات برای یافتن ردی از دختربچه ناپدید شده ادامه دارد. به گفته وی خراسان شمالی از نظر وقوع جرائم خشن در پایین‌ترین رتبه کشوری قرار دارد و براساس آمارهای موجود وقوع جرائم خشن نسبت به‌مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته است. براساس این گزارش، پرونده ناپدید شدن دختربچه هشت ساله با عنوان فقدانی در پلیس آگاهی با جدیت در حال پیگیری است و خانواده دیگری که گرفتار حادثه‌ای مشابه شده باشد، در این شهر وجود ندارد.

 

کد خبر 211693
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز