پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تا پایان سالجاری 6 تالاب ایران به ثبت جهانی می‌رسد و تعداد تالاب‌های بین المللی ایران به 30 تالاب می‌رسد

6 تالاب ایرانی در راه ثبت جهانی

به گزارش ایرنا، ناصر مقدسی، افزود: تالاب‌های زریوار دراستان کردستان با مساحت 2 هزار هکتار، ویل مغان در استان اردبیل با 700 هکتار، دیر و نخیلو در استان بوشهر با 2 هزار و 400 هکتار، جاسک در استان هرمزگان با 11 هزار و 500 هکتار، گهر در استان لرستان با 85 هکتار و بورالان در استان آذربایجان غربی با 700 هکتار ثبت جهانی خواهند شد.

وی اظهار داشت: دو تالاب "جغاخور" در استان چهارمحال و بختیاری و "کانی برازان" در استان آذربایجان غربی آخرین تالاب‌هایی هستند که در سال 1389 به ثبت جهانی رسیدند.

مقدسی گفت: در زمان حاضر 24 تالاب کشور با وسعت حدود یک و نیم میلیون هکتار وسعت ثبت بین المللی هستند که با ثبت جهانی 6 تالاب دیگر در لیست رامسر سایت، پتانسیل ایران در زمینه محیط زیست و منابع طبیعی بیش از پیش مشخص می‌شود.

وی اظهارداشت: البته ثبت تالاب‌ها در لیست جهانی راهکار خاص خودش را دارد که نیاز به جمع آوری اطلاعات، ترجمه آنها و ارسال به مجامع بین المللی دارد تا مورد بررسی قرار گیرند.

مقدسی ادامه داد: هم اکنون این اقدامات برای 6 تالاب پپیشنهادی انجام شده و در مرحله ارسال به مجامع بین المللی (کنوانسیون رامسر سایت در سویس ) است که امیدواریم در سالجاری به ثبت برسند.

مدیر کل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ممکن است در ارسال این مدارک رفت و برگشتی باشد اما تلاش کردیم تا حد امکان اطلاعات کامل و جامع باشد اما اگر در هر صورت اطلاعات ارسال شده برگشت خورد تلاش می‌کنیم بدون تلف کردن وقت و در اولین فرصت نواقص را برطرف و دوباره ارسال کنیم زیرا تمام تلاشمان این است این 6 تالاب درسال 2013 به ثبت جهانی برسند.

کد خبر 211023
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز