چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: همایش مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور در دانشگاه تربیت مدرس افتتاح شد.

فناوری اطلاعات

به گزارش واحدمرکزی خبر، تبیین جایگاه فناوری اطلاعات در علوم تحقیقات و فناوری، یکپارچه سازی کاربردهای سازمانی و اصلاح معماری نرم افزاری و سخت افزاری سازمان، دستاوردهای دانشگاه در زمینه‌های مختلف فناوری اطلاعات،‌ سیستم عامل بومی زمین و اجرای زیر ساخت مجازی دانشگاه از جمله محورهای مهم مورد توجه در این همایش تخصصی است.

شرکت کنندگان در همایش مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور همچنین با ارایه مقاله در موضوعاتی همچون مدیریت کیفی فراگیر فناوری اطلاعات در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، ساختار و جایگاه مراکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌پردازند.

رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در مراسم افتتاحیه همایش با اشاره به آمار و اطلاعات مربوط به استفاده از شبکه و وسایل ارتباطی هوشمند، گفت: بر اساس اطلاعات سال 2012 نزدیک به 2 میلیارد و 400 میلیون نفر به شبکه اینترنت وصل هستند.

فاطمی افزود: 634 میلیون وب سایت وجود دارد که 51 میلیون تنها در سال 2011 به آن اضافه شده و این امر نشان دهنده رشد این صنعت در دنیاست.

وی با اشاره به تغییر در نحوه پژوهش سنتی با رشد فناوری اطلاعات گفت: پژوهشگران نسبت به گذشته کمتر به مراجعه حضوری به کتابخانه ها و مشاهده دیداری کتاب‌های چاپی علاقه نشان می‌دهند و بیشتر از منابع الکترونیک استفاده می‌کنند.

رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران گفت: رایانش ابری، استفاده از ابزارهای جستجو مانند گوگل اسکولار، عضویت الکترونیک، استفاده از شبکه‌های اجتماعی با رویکرد ایجاد سوال و در اختیار نهادن سوال و منابع تخصصی ازدیگر رویکردهای نوینی به شمار می رود که پژوهش سنتی را دگرگون کرده است.

وی افزود : وزارت علوم تحقیقات و فناوری، آموزش متن باز،‌ تشویق به استفاده از ابزار آنلاین در تدریس حتی در کلاس‌های حضوری و تکالیف آنلاین، را مورد تاکید قرار داده است.

فاطمی گفت ارتقای سامانه‌ها در سازمان‌های علمی و تحقیقاتی در پنج دوره دنبال می شود در دوره اول کمک به طراحی و ایجاد مستندات،‌ دوره دوم سعی در داشتن سامانه مدیریت اطلاعات برای هر کاری ،‌دوره سوم سعی در همخوانی طرح ها و استفاده از برخی اطلاعات پایگاههای سامانه های دیگر دارد.

وی افزود: دوره چهارم تبادل اطلاعات به صورت وب سرویسی‌و دوره پنجم حساب کاربری واحد برای نظام ثبتی و ثبت اطلاعات برای یکبار و استفاده در همه سیستم است.

رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران گفت: انتظار داریم که در این زمان همه مدیران فناوری اطلاعات تلاش خود را در دوره پنجم معطوف کنند.

کد خبر 210992
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز