همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما امروز به توانمندی‌هایی دست پیدا کرده‌ایم که خیال ماجراجویی در منطقه خلیج فارس از دشمن سلب شده است.

تنگسیری

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، یادواره افتخارآفرینان رویارویی مستقیم دریادلان نیروی دریایی سپاه با ناوگان آمریکا در خلیج فارس، شهیدان رییسی و دارا در جزیره بوموسی برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و همرزمان شهدای نیروی دریایی سپاه و تعدادی از فرماندهان و رزمندگان این نیرو حضور داشتند، دریادار تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه سخنرانی کرد.

دریادار علیرضا تنگسیری با اشاره به نقش و جایگاه نیروی دریایی در طول هشت سال دفاع مقدس و سال های پس از جنگ تحمیلی، گفت:نیروی دریایی سپاه نماد اقتدار نظام اسلامی و مؤلفه ای تعیین کننده در معادلات امنیتی منطقه است.

وی افزود: ما در صحنه واقعی و عملیاتی، بزرگترین مدعی ابرقدرتی در جهان را به استیصال کشاندیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: در شرایطی که آمریکا در دوره جنگ تحمیلی برای برهم زدن معادله قدرت به نفع رژیم صدام مستقیما وارد جنگ با ایران شد، رزمندگان ما در دریا، آمریکا را از ورود نسنجیده به این جنگ، پشیمان کردند.

وی افزود: ناکامی آمریکا در این رویارویی مستقیم و حماسه سازی قهرمانانی همچون شهید مهدوی، شهید دارا و شهید رییسی در حالی رقم خورد که سطح توانمندی دریایی ما پیشرفت چندانی نکرده بود.

سردار علیرضا تنگسیری در ادامه گفت: ما امروز در حالی یاد و خاطره شهدای خلیج فارس را گرامی می داریم که در پرتو ایمان، مجاهدت، حماسه سازی و خداباوری آنان و استمرار راهشان طی سال های پس از جنگ تحمیلی تا کنون، به سطحی از اقتدار و توانمندی دست پیدا کرده ایم که خیال ماجراجویی در منطقه خلیج فارس از دشمن سلب شده است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: امروز به تعبیر یکی از فرماندهان ناوگان پنجم آمریکا، قایق های تندرو سپاه به کابوسی برای دشمن تبدیل شده است.

سردار تنگسیری اظهار داشت: جریان مستمری که شهدایی مانند اسدالله رییسی و اسحاق دارا خلق کردند، بدخواهی و خیالپردازی متجاوزان و مستکبران عالم را نسبت به ساحت جمهوری اسلامی نقش بر آب و با ناکامی مواجه کرده است.

وی افزود: در پرتو حضور قدرتمندانه در دریا و پیشرفت هایی که بخشی از آن را دشمن رصد کرده است، امروز کابوس قایق های تندرو در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، خواب دشمنان و بدخواهان جهانی و منطقه ای را آشفته و پریشان کرده است.

گفتنی است در این یادواره که به یاد شهید اسدالله رییسی و اسحاق دارا از حماسه سازان نیروی دریایی سپاه در نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، برگزار شد، مسئول عملیات قرارگاه تاکتیکی حضرت ابالفضل‌العباس(ع) ندسا، گزارشی از آمادگی رزمندگان نیروی دریایی سپاه برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمن در حوزه خلیج فارس و تنگه هرمز ارائه کرد.

کد خبر 210868
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز