همشهری آنلاین: نهمین نشست علمی «نظریه چیست؟» به همت معاونت آموزشی و پژوهشی خانه هنرمندان ایران با سخنرانی «محمد هادی نائیجی» در تبیین و تحلیل نظریه های هنر از دیدگاه حضرت «آیت الله جوادی آملی» پنجشنبه 5 اردیبهشت در تالار استادامیرخانی این مجموعه برگزار می‌شود.

تاریخ هنر

به گزارش همشهری آنلاین، در این نشست نظریات و تحلیل های «آیت الله جوادی آملی»، درباره هنر به منظور تدوین نظریه ای روزآمد و پاسخگو به چالش های هنر در دوران معاصر مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

«آیت الله جوادی آملی» از جمله حکمای معاصر اسلامی است که از یک سو سنت عقلانیت حکمای اسلامی را پاس داشته و از سوی دیگر از توجه به مسائل و چالش های فرهنگی دوران حاضر نیز غافل نمانده است.

شاهد این توجه را می‌توان در مقالات فراوان ایشان در باب هنر و بخصوص سینمای ایران و پیوند عمیق آن با مباحث ایشان در باب امر معقول یافت.

«محمدهادی نائیجی» دانش آموخته حوزه علمیه قم (در محضر آیت الله جوادی آملی) و مشاور فرهنگی و هنری بنیاد بین المللی اسرا (مرکز نشر آثار آیت الله جوادی آملی) است.

وی ضمن تدریس فلسفه اسلامی، پیشینه پرباری در عرصه سینما و فیلمسازی را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

علاقمندان برای حضور در این نشست می‌توانند از ساعت 16 روز یاد شده به تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان آیت الله طالقانی، خیابان ایرانشهر، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر مراجعه کنند.

 

کد خبر 210582
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز