همشهری آنلاین: پلیس فرانسه در پاریس پایتخت این کشور با تظاهرکنندگان مخالف با قانون ازدواج همجنس‎گرایان درگیر شده است.

فرانسه

به گزارش شبکه پرس تی وی، این درگیری روز جمعه پس از آن آغاز شد که تظاهرکنندگان در نزدیکی مجمع ملی این کشور تجمع کرده و با سوت زدن و تکان دادن بنرهایی که در دست داشتند، با سیاست‎های پاریس به مخالفت برخاستند.

پلیس فرانسه به منظور متفرق کردن معترضان از گاز اشک‎آور استفاده کرد و گفته می‎شود که در جریان این درگیری دست‎کم یک تن از معترضان را دستگیر کرده است.

این تظاهرات به دنبال آن برگزار شد که روز پنجشنبه نیز تظاهرات مشابهی در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه برگزار شد و طی آن نیروهای پلیس بیش از ۷۰ تن از تظاهرکنندگان را بازداشت کردند.

بحث و اختلاف نظر در مورد ازدواج همجنس‎گرایان در فرانسه روز یکشنبه به اوج خود رسید.

سنای فرانسه در تاریخ نهم آوریل با ۱۷۹ رای موافق در مقابل ۱۵۷ رای مخالف، اولین ماده این قانون را که ازدواج میان دو همجنس را مجاز می‎داند، به تصویب رساند.

این قانون قرار است روز سه‎شنبه به تصویب نهایی رسد.

قانون‎گذاران فرانسوی قرار است به طور مجزا در مورد قانون دیگری که به همجنس گرایان اجازه بچه دار شدن را می‎دهد نیز رای گیری کنند.

کشور فرانسه از زمان مطرح شدن لایحه ازدواج همجنس‎گرایان صحنه تظاهرات اعتراض‎آمیز بوده که از آن جمله می‎توان به تظاهرات تاریخ ۲۴ مارس اشاره کرد.

در جریان این تظاهرات، نیروهای پلیس با گاز اشک‎آور و باتوم به سوی هزاران تن از تظاهرکنندگان معترض حمله‎ور شدند.

کلیساهای فرانسه نیز با محکوم کردن قانون ازدواج همجنس‎گرایان، ازدواج این افراد را عملی قبیح و شرم‎آور توصیف کردند که می‎تواند ارکان جامعه را به لرزه درآورد.

فرانسوا اولاند متعهد شده است که برای تصویب این لایحه تمامی تلاش خود را بکار گیرد چرا که تصویب این لایحه در حقیقت یکی از شعارهای تبلیغاتی وی برای رئیس‎جمهور شدن محسوب می‎شود.

ازدواج همجنس‎گرایان در بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر از جمله کشورهای هلند، بلژیک، دانمارک، پرتغال، نروژ، اسپانیا و سوئد نیز از جانب مقامات آن کشورها مجاز اعلام شده است.

کد خبر 210059
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز