همشهری آنلاین: به گفته مقامات چینی، روز شنبه اول اردیبهشت با وقوع زلزله 6.6 ریشتری در این کشور احتمال می‌رود ده‌ها نفر جان خود را از دست داده باشند.

خبرگزاری اتریش از پکن گزارش داد، شبکه تلویزیونی دولتی سی سی تی وی چند ساعت پس از وقوع زلزله خبر داد حدود 30 نفر کشته و 400 نفر مجروح شده‌اند.

منطقه اصلی که تحت تاثیر زلزله قرار گرفته، غرب استان سیچوان واقع در جنوب غرب چین است. بسیاری از مردم هنگام زلزله با وحشت از خواب بیدار شده و با عجله خود را به خیابان‌ها رساندند.

بنا به اعلام سازمان لرزه نگاری آمریکا (یو اس جی اس) مرکز این زمین لرزه در عمق 12 کیلومتری زمین بوده است.

شینهوا خبرگزاری رسمی چین قدرت زمین لرزه در یاآن واقع در منطقه لوشان را به نقل از مرکز شبکه زلزله نگاری چین 7 ریشتر اعلام کرد. یو اس جی اس قدرت زمین لرزه را 6.9 ارزیابی کرده بود اما سپس آن را 6.6 اعلام کرد.

ارزیابی یو اس جی اس "وقوع خسارت گسترده" است. بنا به اعلام شینهوا 2000 سرباز در راه مناطق زلزله زده هستند تا نیروهای امدادرسان را تقویت کنند.

این خبرگزاری به نقل از یکی از ساکنان چنگدو، مرکز استان گفت یک ساختمان 13 طبقه بر اثر این زلزله روی خانه‌های اطرافش فرو ریخت.

مه 2008 نیز استان سیچوان با بدترین زلزله در یک دهه اخیر مواجه شد که در آن جریان 70 هزار نفر کشته و 18 هزار نفر هم ناپدید شدند.

مصالح ساختمانی به کار رفته در ساختمان‌های مناطق حومه‌ای چین اغلب کیفیت پایینی دارد و نمی‌تواند تاب زلزله را بیاورد.

کد خبر 210006
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز