همشهری آنلاین: رسانه‌های محلی پاکستان از کشته شدن حداقل 7 نفر و زخمی شدن چندین نفر دیگر در منطقه «مشخل»و «پنجگور» در 517 کیلومتری شهر کویته، در پی وقوع زلزله بعد از ظهر سه‌شنبه 27 فروردین ماه خبر دادند. با توجه به این گزارش، حال شماری از مجروحان وخیم اعلام شده است.

به گزارش مهر، محمد شریف خالقی، فرماندار سراوان ساعاتی پس از وقوع زلزله 7.7 ریشتری سراوان گفت: گزارش قابل توجهی از بروز خسارت‌های زمین‌لرزه در منطقه زلزله‌زده گزارش نشده است. زمین‌لرزه سراوان و روستاهای اطراف موجب بروز خسارات اندکی در منطقه شده و در مرکز زمین‌لرزه که منطقه «گشت» بوده است خسارت قابل توجهی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه مجروحان مراجعه کننده به مراکز درمانی جراحت قابل توجهی نداشته‌اند، درباره دریافت کمک‌های امدادی از استان‌های معین گفت: در حال حاضر نیاز به کمک‌های امدادی احساس نمی‌شود و به نظر می‌رسد با امکانات موجود در استان کمک‌رسانی انجام شود.

وی افزود: تنها برخی سازه‌ها در بافت فرسوده دچار خسارت شده‌اند که در حال برآورد این خسارت‌ها هستیم. تمام امکانات برای آواربرداری از ساختمان‌های قدیمی که خسارت دیده‌اند در اختیار قرار گرفته و به نظر می‌رسد طی چند ساعت آینده مشکل‌های جزئی موجود نیز بر طرف می‌شود. فعلاً نیازی به کمک رسانی استان‌های معین وجود ندارد.

آماده‌باش بیمارستان‌های سراوان، زاهدان و خاش

مصطفی دهمرده‌ای، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز از تشکیل جلسه ستاد بحران این دانشگاه خبر داد و گفت: تمامی نیروهای درمانی بیمارستان‌های سراوان، زاهدان، خاش و مراکز درمانی روستایی برای امداد رسانی به مجروحان زلزله به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

وی افزود: علاوه بر امکانات موجود در سراوان یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس دارای آی سی یو، یک دستگاه اتوبوس دارای امکانات اتاق عمل و شش دستگاه آمبولانس از زاهدان برای امداد رسانی به مجروحان حادثه اعزام شده‌اند. خوشبختانه کمبود نیرو و امکانات و همچنین امدادرسانی به مجروحان احساس نمی‌شود و آمار رسمی مبنی بر تعداد تلفات احتمالی این زلزله در دست نیست.

ارسال دو هزار تخته چادر از خراسان جنوبی به منطقه زلزله‌زده سراوان

محمد رحیم شهریاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز از ارسال دو هزار تخته چادر به منطقه زلزله سروان خبر داد و با اشاره به اینکه دومین گروه امدادی نیز برای اعزام به منطقه زلزله‌زده سراوان در استان سیستان و بلوچستان آماده شده‌اند، گفت: تا کنون 120 امدادگر به همراه تجهیزات امدادی و آمبولانس به منطقه سراوان اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان زیادی برای اعزام به این منطقه در نوبت هستند، افزود: بر اساس اعلام نیازهای منطقه زلزله‌زده تیم‌های امداد و نجات و ... اعزام خواهند شد.

اجرای طرح تشدید کنترل مرزها

بر طبق این گزارش، سردار احمدرضا رادان، جانشین رئیس پلیس کشور از تأمین امنیت مناطق زلزله‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: بلافاصله پس از وقوع زمین‌لرزه 7.7 ریشتری در استان سیستان و بلوچستان، نیروهای کمکی به همراه چند فروند بالگرد به منظور امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند. با توجه به وقوع زمین‌لرزه در سراوان نیروهای کمکی انتظامی به همراه تعدادی بالگرد به منظور تأمین امنیت و امدادرسانی به منطقه اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین طرح تشدید کنترل مرزها در تمامی مرزهای استان سیستان و بلوچستان به اجرا درآمده و مرزها همچون گذشته در کنترل کامل مرزبانان است.

کد خبر 209504
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز