همشهری آنلاین: در پی زمین‌لرزه‌ 7.7 ریشتری سراوان یک‌هزار خانه در مناطق مرزی پاکستان آسیب دیده و زمین‌لرزه در مناطقی از کشور امارات متحده عربی احساس شده است.

به گزارش مهر، بهنام سعیدی، فرماندار کرمان با بیان اینکه زمین‌لرزه سراوان سیستان و بلوچستان در کرمان نیز احساس شده است، از اعزام نیروهای کرمانی به مناطق زلزله‌زده سیستان و بلوستان خبر داد و گفت: این زمین‌لرزه گرچه در کرمان احساس شد اما خسارتی نداشت. کرمان در پی این زمین‌لرزه به حالت آماده‌باش درآمده است.

اعزام اولین تیم ارزیاب اورژانس به سراوان

در پی وقوع زلزله در شهرستان سراوان اولین تیم ارزیاب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بلافاصله به این منطقه اعزام شده است. همچنین اورژانس استان‌های خراسان جنوبی، هرمزگان و یزد در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌برند و پس از اعلام گزارش اولیه تیم ارزیاب به منطقه زلزله‌زده اعزام می‌شوند.

هنوز از خسارت‌های احتمالی زمین‌لرزه شهرستان سراوان در جنوب استان سیستان و بلوچستان اخباری گزارش نشده است.

اعزام تیم‌های واکنش سریع به مناطق زلزله‌زده

راشدی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز از اعزام تیم‌های واکنش سریع به مناطق زلزله‌زده شهرستان سراوان خبر داده و گفته است: در پی وقوع زلزله 7.7 ریشتری در شهرستان سراوان تمامی تأسیسات مخابراتی و برق مناطق زلزله‌زده قطع شده است. از مردم می‌خواهیم که در مناطق زلزله‌زده تجمع نکرده و راه‌های برای برای امداد رسانی باز گذارند.

همچنین تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری هلال احمر استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

اعزام گروه‌های امداد هوایی به منطقه

 فریبرز اربابی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی سیستان و بلوچستان نیز از اعلام آماده‌باش گروه‌های پزشکی و اورژانس این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر مجروحان زمین‌لرزه به درمانگاه بخش گشت مراجعه کرده و در حال درمان هستند. مراکز درمانی و پزشکی سیستان و بلوچستان در آماده‌باش کامل هستند.

وی افزود: در حال حاضر در حال شناسایی مجروحان و درمان آنها هستیم اما هنوز موردی اثبات شده از کشته شدن ساکنان منطقه زلزله‌زده دریافت نکرده‌ایم.

بر طبق این گزارش، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 7.5 ریشتر رأس ساعت 15 و 14 دقیقه بعد از ظهر سه‌شنبه سروان سیستان و بلوچستان را تکان داد.

کد خبر 209483
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز