دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

گروه سیاسی: سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات متحده عربی به خبرنگار همشهری بین‌الملل خبر داد: ایران دعوت دولت امارات از دکتر احمدی‌نژاد را پذیرفته و تاریخ این سفر بزودی تنظیم و انجام می‌شود.

 حمیدرضا آصفی دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران که اینک سفیر ایران در کشور امارات متحده عربی است به فاصله حدود یک هفته پس از دیدار با رئیس دولت امارات با وزیر خارجه این کشور نیز دیدار و درباره چگونگی گسترش روابط بین دو کشور گفتگو کرد.
شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات متحده عربی در این دیدار تاکید کرد که کشورش برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران اهمیت خاصی قایل است. در این حال دکتر آصفی دیروز به همشهری گفت: دکتر منوچهر متکی وزیر خارجه ایران هفته آینده به امارات سفر می‌کند. سفیر ایران در امارات متحده عربی با اشاره به دیدار اخیر وزیر خارجه امارات از تهران، گفت:روابط تهران – ابوظبی رو به گسترش است و آقای شیخ عبدالله سفر موفقی به ایران داشته است و گفتگو‌ها و تفاهم‌های خوبی بین دو کشور درحال شکل‌گیری است. سفر هفته آینده آقای متکی به امارات هم در ادامه همین روند است. وی افزود: در دیدار با شیخ عبدالله در خصوص رایزنی‌های دو کشور و متنوع‌تر کردن روابط تهران – ابوظبی بحث شد.
آصفی گفت: وقتی شیخ عبدالله در تهران بود موضوع دعوت کشور امارات از دکتر احمدی‌نژاد را مطرح کردند و در دیدار دو روز پیش نیز این موضوع بار دیگر مورد تاکید وی قرار گرفت. هفته پیش رئیس دولت امارات از اهمیت ویژه دولت خود برای ایران سخن گفت و در همین حال آصفی نیز در این دیدار  با وزیر خارجه امارات با بیان این نکته که ایران در گسترش روابط با همسایگان به‌ویژه امارات مصمم است، تصریح کرد: ایران اعتقاد دارد همکاری میان کشورهای منطقه موجب تقویت امنیت، صلح و ثبات در این منطقه پراهمیت خواهد شد.
کد خبر 20889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز