پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از علمای بزرگوار گفت: برگزاری مجالس فاطمی ارزشمند است و شیعیان در برگزاری جلسات روضه حضرت فاطمه (س) اهتمام ورزند.

fatima

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، آیت الله علوی گرگانی در همایش فاطمی که در دفتر وی برگزار شد با تسلیت جانسوز شهادت این بانوی بزرگ اسلام گفت: حضرت فاطمه(س) در روز قیامت، شیعیان و محبان واقعی را شفاعت می کند.

وی تصریح کرد: در زندگی باید به گونه ای رفتار کنیم که که در دنیا و روز قیامت نزد رسول الله، ائمه اطهار و حضرت صدیقه کبری شرمنده نباشیم به ویژه با فرهنگ فاطمی در طول زندگی خود آشنا باشیم و مطابق با آن رفتار کنیم.

این عالم بزرگوار با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات فاطمی خاطرنشان کرد: برپایی مجالس روضه در تبیین شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) با ارزش و در عین حال حساس و قابل توجه می باشد و شیعیان باید در برگزاری چنین جلساتی اهتمام کامل داشته باشند.

آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: مصیبت‌های فراوانی پس از رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام بر صدیقه کبری(س) وارد شد و ایشان پس از پیامبر(ص)، دچار سختی‌ها و مشقت‌های زیادی شدند.

وی با بیان تحمیل این مصیبت ها به ایشان اظهار کرد: پیمان شکنان با بی شرمی به خانه فاطمه(س) حمله کردند؛ پهلوی ایشان را شکستند، فرزندش را از میان بردند، بازوان این بانوی بزرگوار را مورد اصابت قرار دادند.

این عالم عالی قدر گفت: متاسفانه ستم های فراوانی به دخت نبی(ص) وارد شد؛ هنگامی که امام زمان(عج) ظهور کنند پرده از رازهای مادر بر می دارد و روضه مادر از زبان منجی بشریت شنیده خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه قدر و منزلت حضرت فاطمه(ص) پس از رحلت پیامبر شناخته نشد و در جریان حمله به خانه ولایت، دشمن به صورت گروهی حضور داشت و ضرباتی که به علی(ع) در این حادثه وارد شد سخت و ناگوار بود.

آیت الله علوی گرگانی، درک حقایق اسلام را ضروری خواند و عنوان کرد: درک حقایق اسلام با گوش سر شنیده نمی شود بلکه باید با گوش جان و دل آن را شنید زیرا بسیاری از انسانها این حقایق را می شنوند اما از درک حقیقت عاجز و ناتوان هستند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسلمانان در زمان پیامبر در سخنرانی های ایشان در مسجد حضور داشتند اما توجهی به حقایق نهفته در این سخنان نداشتند همان گونه که امروز نیز افرادی پای سخنرانی ها در منابر می نشینند اما درکی از حقیقت ندارند، زیرا با گوش دل و جان این سخنان را نمی شوند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت نقش هیات های مذهبی در تبیین ارزشهای اسلامی و شیعی نیز بیان داشت:هیات های مذهبی قدر خود را بشناسند زیرا کسانی که ذکر حسین(ع) را بگویند و در ثنای اهل بیت(ع) گام بردارند، جایگاهی در بهشت دارند از این رو هیاتی‌ها و حسینی‌ها قدر خود را بدانند.

 

کد خبر 208580
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز