همشهری آنلاین: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تخریب 100 درصدی 3100 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده دشتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا تابش امشب در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر با حضور رئیس جمهور اظهار داشت: در حادثه زلزله در شهرستان دشتی سه هزار و 100 واحد مسکونی 100 درصد خسارت دیدند که یک‌هزار و 325 واحد شهری و یک‌هزار و 250 واحد روستایی و 500 واحد نیز بین 30 تا 40 درصد صدمه دیدند.

وی با بیان اینکه تعدادی واحدهای تجاری هم در این حادثه خسارت دیدند، افزود: برای بازسازی واحدهای مسکونی و تجاری ضمن پرداخت تسهیلات اعتباری کمک‌های بلاعوض به آسیب‌دیدگان پرداخت می‌‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تلاش امدادگران استان بوشهر به ویژه استاندار قدردانی کرد و گفت: رسیدگی به آسیب‌دیدگان در ساعات اولیه حادثه بخشی از آلام مصیبت‌دیدگان را کاهش داد که موجب آرامش آنان شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز با قدردانی از حماسه امدادگری به مردم مصیبت دیده شهرستان دشتی گفت: حماسه‌ای که مردم و مسئولان در امدادرسانی ایجاد کردند، یک شکوه بود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری با بیان اینکه مردم استان مناعت طبع بالایی دارند، تصریح کرد: با وجود اینکه مردم در این حادثه دچار مشکلات فراوانی بودند، اما درخواست خاصی نداشتند و این نشان از بزرگی مردم است.

وی بر رسیدگی سریع به بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده تأکید کرد و ابراز داشت: منازلی که بیش از 30 درصد آسیب دیده‌اند باید آنرا تخریبی قلمداد کرد و کمک‌ها به این گونه منازل همانند واحدهایی که 100 صدمه دیده‌اند، باشد.

کد خبر 208508
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز