دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: هشتم آوریل سال 2014 مایکروسافت پشتیبانی تکنیکی خود را از سیستم عامل ویندوز XP قطع خواهد کرد و این درحالی است که بسیاری از شرکتها هنوز تصمیمی برای تغییر دادن سیستم عامل رایانه‌های خود اتخاذ نکرده‌اند،‌ اشتباهی که می‌تواند خطر حملات سایبری را افزایش دهد.

ویندوز XP

بر اساس گزارش تلگراف،‌ کاربران ویندوز XP به گفته شرکت مدیریت نرم‌افزار کم‌وود، نه تنها کارایی و بهره‌وری خود را کاهش می‌دهند، بلکه از آوریل سال آینده به بعد خطر قربانی حملات سایبری شدن را برای خود و سازمان‌هایشان افزایش خواهند داد زیرا مایکروسافت از آن تاریخ به بعد انتشار بسته‌های امنیتی و به‌روز‌رسانی‌های ویندوز XP را متوقف خواهد کرد.

به گزارش این شرکت کمتر از نیمی از تمامی سازمان‌های بزرگ مهاجرت از XP به ویندوز هفت را آغاز کرده‌اند. کمتر از یک شرکت از هر چهار شرکت استفاده از ویندوز هفت را از اواخر سال گذشته میلادی آغاز کرده‌اند.

مایکروسافت به شرکت‌ها توصیه می‌کند اگر قصد تغییر سیستم عامل خود را دارند، از 18 تا 32 ماه قبل جلوتر آماده باشند. ویندوز XP در سال 2001 عرضه شد و به دومین سیستم عامل محبوب رایانه‌ها تبدیل شد. 38.7 درصد از رایانه‌ها به سیستم عامل XP مجهزند.

مایکروسافت پس از XP سیستم‌های ویندوز ویستا،‌هفت و هشت را نیز عرضه کرد و ویندوز هفت سال گذشته توانست به محبوب‌ترین سیستم عامل رایانه‌های رومیزی تبدیل شود.

کد خبر 207961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز