همشهری آنلاین: هفته سلامت امسال (18 تا 24 فروردین) در حالی از فردا آغاز می شود که به گفته دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت، کنترل فشار خون افراد محوری ترین برنامه این هفته است.

مهندس وحید رحمتی رودسری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: در اولین روز این هفته زنگ سلامت به صورت نمادین در مدارس کشور به صدا در می‌آید.

وی، تقدیر از دوستداران سلامت در روز دوم هفته سلامت (دوشنبه 19 فروردین) و شرکت در مراسم پیاده‌روی در روز جمعه 24 فروردین و همچنین عیادت از بیماران را، مهمترین برنامه‌های وزیر بهداشت در هفته سلامت عنوان کرد.

رحمتی همچنین از ویزیت رایگان مردم توسط پزشکان بسیجی در هفته سلامت خبر داد و افزود: روز 23 فروردین انجام خون گیری و تست فشار خون از همه ورزشکاران و قهرمانان ورزشی توسط سازمان انتقال خون انجام می‌شود.

سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت در ادامه به غربالگری فشار خون در 34 مرکز هلال احمر در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: راه اندازی خط ویژه مشاروه تلفنی فشار خون با همکاری سامانه برکت تل (8999) در هفته سلامت، یکی دیگر از برنامه‌ها در این هفته است.

وی از فشارخون به عنوان منشاء بروز بسیاری از سکته‌های مغزی و قلبی نام برد و افزود: با کنترل فشارخون، علاوه بر اینکه وضعیت جسمی افراد مورد معاینه و ارزیابی قرار می‌گیرد، می‌توان از بروز بسیاری از سکته‌ها که هزینه‌های سنگینی بر افراد و نظام سلامت کشور تحمیل می‌کند، جلوگیری کرد.

رحمتی ادامه داد: بر همین اساس، کنترل فشارخون، محوری‌ترین برنامه وزارت بهداشت در هفته سلامت است که امیدواریم نتایجی خوبی برای نظام سلامت کشور به دنبال داشته باشد.

گفتنی است عناوین هفته سلامت امسال به این شرح است:
یکشنبه 18 فروردین 92: فشار خون؛ آموزش و سبک زندگی سالم
دوشنبه 19 فروردین 92: فشارخون؛ تغذیه سالم و امنیت غذایی
سه شنبه 20 فروردین 92: فشارخون؛ پزشک خانواده و نظام سلامت
چهارشنبه 21 فروردین 92: فشارخون؛ همکاری بین بخشی و همبستگی اجتماعی
پنج شنبه 22 فروردین 92: فشارخون؛ اجتناب از دخانیات و سوءمصرف موادمخدر
جمعه 23 فروردین 92: فشارخون؛ فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی
شنبه 24 فروردین 92: فشارخون؛ بیماریابی، درمان و پیشگیری از عوارض

کد خبر 207541
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز