مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: بزرگترین قابق خورشیدی جهان با نامMS Turanor از روز چهارم آوریل باری دیگر به آب انداخته شد، اما این‌بار،‌ متفاوت از بار قبل، برای انجام کارهای مطالعاتی در اقیانوس‌ اطلس به ماجراجویی خواهد پرداخت.

قایق خورشیدی

بر اساس گزارش گیزمگ، این قایق که به تجهیزات بی‌نظیری مجهز است،‌ تیمی از دانشمندان که قصد دارند آب و هوای گلف استریم،‌ جریان اقیانوسی گرم در اقیانوس اطلس را مورد بررسی قرار دهند،‌ به همراه دارد. این جریان بر روی شرایط اقلیمی سواحل شرقی آمریکای شمالی و غرب اروپا تاثیر بالایی دارد. هدف درک فرایندی است که بتواند منجر به متعادل‌سازی هوا شود.

بزرگ‌ترین قایق خورشیدی جهان طی سفری چهار‌ماهه به دور اقیانوس اطلس خواهد گشت و تجهیزات موجود در آن در حین عبور از مدیترانه مورد آزمایش قرار خواهند گرفت. تحقیق از زمانی آغاز خواهد شد که قایق به میامی فلوریدا برسد،‌از آن زمان به بعد تیمی متشکل از محققان دانشگاه ژنو، آب و هوا را به صورت متوالی تحت نظر خواهند گرفت. قایق MS Turanor انرژی خود را صرفا از نور خورشید تامین می‌کند و از آنجایی که هیچ آلودگی تولید نمی‌کند، بر روی تجهیزات حساس مورد استفاده دانشمندان و داده‌های جمع‌آوری شده اثری نخواهد گذاشت.

قایق خورشیدی

این قایق در ماه می از نیویورک،‌بوستون و سنت جونز عبور خواهد کرد و پس از آن راهی اروپا خواهد شد. آخرین مقصد این قایق نروژ است که تخمین‌ها تاریخ دقیق رسیدن قایق به مقصد را آگوست اعلام می‌کنند. مسیر هشت‌هزار کیلومتری این قایق در امتداد انحنای گلف‌استریم قرار گرفته‌است. تنها دستگاه تحلیل‌گر لیزری ریزگرد‌ها که با هدف شناسایی و کنترل ذرات معلق در هوا، گرده‌ها و دیگر ذرات ساخته شده‌است،‌در این سفر بر روی قایق MS Turanor نصب خواهد بود.

کد خبر 207522
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز