همشهری آنلاین: پانزدهمین جایزه بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار به نجیب مایل هروی پژوهشگر و نسخه‌شناس و مصحح نامدار به خاطر تلاش برای شناساندن زبان و تاریخ ایران اهداء می شود.

 به گزارش همشهری آنلاین این مراسم ساعت 19 یکشنبه 10 اردیبهشت در محل دائره المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود، و در آن برخی از چهره های نامی عرصه شعر و ادب و فرهنگ و تاریخ ایران حضور خواهند داشت.

جایزه سال گذشته این بنیاد به یک ایران شناس هلندی تعلق گرفت. دکتر محمود افشار، پدر دکتر ایرج افشار موقوفات فراوانی را به لغتنامه دهخدا، دانشگاه تهران و دیگر مکانها اختصاص داد.

 بخشی از موقوفات ایشان، خرج اهدای جایزه ای شد که بنیاد موقوفات دکتر افشار آن را اهدا می کند. این جایزه به کسانی اهدا می شود که در زمینه زبان و تاریخ ایرانی بیشترین تلاش را کرده باشند.

نجیب مایل هروی از جمله چهره های نامی درایرانشناسی و نسخه پژوهی وتصحیح متون است و آثاری چون برگ بی برگی، تصحیح شرح هفت جلدی مثنوی اکبر آبادی،مقامات جامی،خط خوش فارسی، رسائل ابن عربی،مجموعه رسائل فارسی درچندجلد،سرگذشت عبدالرحمن جامی،تاریخ نسخه پردازی وتصحیح انتقادی نسخه های خطی ،تاریخ و زبان درافغانستان،خاصیت آیینگی،این برگه های پیرو...را تالیف یا تصحیح کرده است.

کد خبر 20742

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز