همشهری آنلاین: سالانه بیش از پانصد مورد سرقت، کلاهبرداری و تعرض جنسی در بنگاه خبر پراکنی انگلیس (بی بی سی) صورت می‌گیرد.

bbc

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه افزود: اعتبار موسسه خبری بی بی سی انگلیس زیر سئوال رفته است. مجموعه‌ای از اشتباهات حرفه‌ای و رسوایی‌های اخلاقی اعتبار این موسسه را به لرزه در آورده است.

واحد تحقیقات داخلی بی بی سی در گزارشی درباره چهار سال گذشته اعلام کرده است شماری از کارمندان به ارتکاب جرائمی مانند سرقت، کلاهبرداری و تعرض جنسی مظنون هستند و هر سال پانصد مورد سرقت، کلاهبرداری و تعرض جنسی در این شبکه رخ داده است و بسیاری از موارد خلاف نیز به پلیس اطلاع داده نمی‌شود.

روزنامه دیلی میل که این پرونده را باز کرده است به تجاوز جنسی، رفتارهای ناشایست و مصرف مواد مخدر در بی بی سی اشاره کرد و نوشت شماری از کارمندان بی بی سی مرتکب این تخلفات شده‌اند.

دیلی میل افزود سرقت دستگاه‌های تلویزیون، رادیو، تلفن‌های همراه، ماشین‌های حساب و به هدر دادن میلیون‌ها پوند در دفاتر بی بی سی در سراسر انگلیس شیوع یافته است.

علاوه بر این یکی از کارمندان بی بی سی به تجاوز جنسی به یک دختر خردسال به هنگام مأموریت متهم شده است.

فرهنگ طفره روی بی بی سی از تحقیقات در خصوص جرائم صورت گرفته توسط کارمندانش و بستن بسیاری از پرونده‌هایش بدون پیگرد متخلفان، پرسش‌های زیادی را مطرح کرده و باعث نگرانی شدید از بابت رفتارهای مجرمانه در داخل بی بی سی شده است.

دست یابی مجدد به اعتماد از دست رفته در بین مردم انگلیس به بزرگترین چالش‌های بی بی سی تبدیل شده است چرا که انگلیسی‌ها از آنچه در بی بی سی صورت می‌گیرد شوکه شده‌اند.

کد خبر 207301
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز