همشهری آنلاین: اولین سینمای دیجیتال استان اردبیل در خلخال راه اندازی می‌شود. این خبر را واحد مرکزی خبر از اردبیل مخابره کرده است.

سینماگران

معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروزدر بازدید از مجتمع فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال با اشاره به آغاز کار جایگزینی سینمای دیجیتال به جای سیستم‌های قدیمی پخش در سینماهای کشور افزود: با توجه به شرایط مناسب و با حمایت مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی نخستین سینمای دیجیتال استان اردبیل راه اندازی می‌شود.

جواد شمقدری گفت: برای خرید یک دستگاه پروژکتور دیجیتال 400 میلیون ریال لازم است و 50 درصد این مبلغ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد تامین خواهد شد.

وی با بیان این که بر اساس قانون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجاز به فروش بلیط سینما یا سینما داری نیست افزود: با احیای انجمن سینمای جوان خلخال و سپردن سینمای دیجیتال خلخال به دست این انجمن ، این اقدام تا زمان وارد شدن بخش خصوصی به صحنه ممکن است.

معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که متوسط انجمن سینمای فعال در سطح استان ها و شهرستان های کشور به ازای هر استان 10 انجمن است برای راه اندازی و احیای انجمن سینمای جوان تعطیل شده شهرستان خلخال قول مساعد داد.

شمقدری گفت: ایران رتبه هشتم جهان را در بخش فعالیت انجمن سینمای جوان و ساخت فیلم کوتاه به خود اختصاص داده است و برای گسترش آن در سطح شهرستان ها فاقد انجمن سینمای جوان تلاش می‌شود.

کد خبر 207037
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز