همشهری آنلاین: سرمربی تیم فوتبال پیکان تهران گفت: تصمیم مسوولان سازمان لیگ فدراسیون فوتبال مبنی بر کاهش تیم‌های لیگ برتر به 16 تیم سبب شد تا امسال شاهد ضعیف‌ترین لیگ فوتبال پس از انقلاب باشیم.

فیروز کریمی

به گزارش ایرنا، فیروز کریمی روز شنبه در نشست خبری پیش ازدیدارتیم‌های پیکان و پرسپولیس تهران اظهار داشت: بازی فردا برای ما جنبه حیثیتی دارد؛ زیرا اگر قرار باشد چهار و نیم تیم به لیگ دسته یک سقوط کنند پیکان هم یکی از آنها است.

وی ادامه داد: بنابر این ما فقط برای حیثبت ورزشی خود به میدان می رویم تا ثابت کنیم به دلیل برخی مشکلات و بدشانسی‌ها نتوانستیم در لیگ برتر بمانیم.

وی افزود: در دیدار مقابل پرسپولیس به دنبال بازی زیبا و هجومی هستیم؛ چرا که نتیجه برای ما اهمیتی ندارد و می خواهیم خاطره خوبی از خودمان بر جای بگذاریم.

کریمی در پاسخ به این پرسش که آیا از پذیرفتن سرمربیگری تیم پیکان در شرایطی که این تیم امید زیادی به بقا درلیگ برترنداشت پشیمان نیست، گفت:من به حکم تکلیف به تیم پیکان آمدم و طبیعی است که پشیمان نباشم.

سرمربی تیم پیکان افزود: البته آنچه باعث ناراحتی من می شود این است که باشگاه های مانند نفت آبادان، آلومینیوم هرمزگان و ذوب آهن اصفهان از لیگ برتر سقوط می کنند در رشته های مختلف سرمایه گذاری می کنند و این به کل ورزش ایران ضربه می زند و سبب می شود از این به بعد باشگاه ها فقط در فوتبال سرمایه گذاری کنند و به تک رشته ای بودن تشویق شوند.

کریمی اظهارداشت: ما هم می توانستیم به جای سرمایه گذاری در رشته های مختلف با هزینه بسیار کمتری ستاره های فوتبال را در اختیار بگیریم و همیشه در صد جدول لیگ باقی بمانیم.

سرمربی تیم پیکان در باره کاهش تعداد تیم های لیگ برتری به 16 تیم گفت : کاش اعضای هیات رییسه فدراسیون دراین نشست حضور داشتند واز تصمیم خود دفاع می کردند تا متوجه شویم که آیا واقعا لازم است لیگ برتر ایران 16 تیمی شود؟

کریمی اظهارداشت: لیگ برتر باشگاه های ایران در سال های گذشته نیز با 18 تیم برگزار می شد و هیچ مشکلی پیش نمی آمد؛ اکنون که جمعیت کشور و تعداد استان ها افزایش یافته و علاقه مندی جوانان نیز به فوتبال بیشتر شده و سووال این است که چه چیزی تغییر کرده که باید تعداد تیم های لیگ کاهش یابد؟

وی تصریح کرد: اگر میزان رای مردم است که مردم کشورمان خواستار حضور تعداد تیم های بیشتری در لیگ برتر هستند و اگر به خاطر برنامه های تیم ملی این تصمیم اتخاذ شده است که برنامه ها و اردوهای تیم ملی با 18 تیم هم بدون مشکل انجام می شد.

وی ادامه داد: اکنون که کشور در بالاترین حد پیشرفت خود قرار دارد چرا باید تعداد تیم های لیگ برتر را کم کنیم؟

کریمی افزود: درست است کسانی که این تصمیم را گرفتند فوتبالی نیستند اما ما موظف هستیم که به تصمیم آنها احترام بگذاریم، اما کاش برای این کار یک همه پرسی و نظرسنجی می گذاشتند؛ البته نه از طریق برنامه های تلویزیونی، بلکه جلسه ای با حضور مدیران باشگاه ها، سرمربیان و کاپیتان های تیم ها، داوران بین المللی و نمایندگان رسانه یک جمع 400 تا 500 نفره تشکیل می شد تا این جمع بتواند به یک تفکر سالم دست یابند.

سرمربی تیم پیکان گفت: تصمیم برای کاهش تیم های سبب شد که ما امسال ضعیف ترین لیگ پس ازانقلاب داشته باشیم وصحنه های بسیاری ازتمارض و زمین افتادن را شاهد بودیم که این موضوع به خاطر حساسیت ناشی از خطر سقوط برای نیمی از تیم های لیگ برتری بود.

کریمی تصریح کرد:از درون همین لیگ بی کیفیت تیم ملی بیرون آمد که اکنون دیگر به اعتقاد من حتی امیدی به سوم شدن در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل هم ندارد؛ آن هم در مقابل تیم هایی که پیش از این آرزوی بازی کردن مقابل ایران داشتند!

وی به طعنه گفت:کاش سازمان لیگ به جای این تصمیم ها، تصمیمات دیگری می گرفت؛مثلا تعداد تعویض‌ها را مانند رشته هندبال بی شمار می کرد یا به 10 عدد می رساند؛ چون ما در بازی قبلی خود تا دقیقه 13می خواستیم هر 10بازیکن داخل میدان را تعویض کنیم واگر 72بازیکن هم داشتیم باز هم همه را عوض می کردم.

تیم فوتبال پیکان تهران ساعت 17 فردا در هفته سی و یکم در ورزشگاه آزادی تهران رو در روی تیم پرسپولیس تهران می‌رود.

کد خبر 206679
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز