شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محمد رضا لطفی پس از 25 سال از کنسرت‌های دهه اول انقلاب؛ در روزهای 14 تا 16 تیر ماه در کاخ نیاوران به صحنه خواهد رفت

به گزارش همشهری آنلاین محمد رضا لطفی که یک سال و نیم قبل به ایران آمد تا در سه بخش پژوهش، آموزش و نیز اجرای کنسرت فعالیت جدی داشته باشد، پس از 25 سال از کنسرت‌های دهه اول انقلاب در روزهای 14 تا 16 تیر ماه در کاخ نیاوران به صحنه خواهد رفت و به تکنوازی و بداهه نوازی با سه تار خواهد پرداخت . در این کنسرت که مجوز اجرای آن از پیش از عید فراهم شده بود، محمد قوی حلم نوازنده نام اآشنای تمبک و دف لطفی را در این کنسرت همراهی خواهد کرد.

 به گزارش همشهری آنلاین قوی حلم در بسیاری از کنسرت‌های لطفی در خارج ازایران وی را همراهی کرده است که از جمله آن کنسرتی بود که لطفی به اتقاق  محمد رضا شجریان اجرا کرد که بعدها در قالب آلبوم «چشمه نوش» در دستگاه راست پنجگاه انتشار عمومی پیدا کرد و از ان به عنوان یکی از قوی‌ترین اجراهای بداهه نوازی تاریخ موسیقی ایران یاد می‌شود که دو چهره نامی موسیقی ایرانی پس از سالها دوری با هماهنگی و همذات پنداری ای دراوج به اجرای برنامه پرداختند.

کنسرت محمدرضا لطفی از تاریخ 14 تا 16 تیر در فضای باز مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ نیاوران برگزار خواهد شد. این کنسرت توسط موسسه آوای شیدا که خود لطفی مدیریت آن را برعهده دارد، برگزار می‌شود و انجمن موسیقی ایران و همچنین ماهنامه فرهنگ وآهنگ نیز در برگزاری این رویداد همکاری خواهند داشت.

مراحل پیش تولید این اجرای زنده از زمستان گذشته آغاز شده بود و مجوز آن در اسفند سال 85 از سوی مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد.

لطفی در سالهای میانی دهه هفتاد هم به ایران آمده بود که حاصل آن انتشار همنوازی ردیف در قالب آلبومی دوساعته به نام همنوازان بود. حضور مجدد لطفی به اواخر سال 84 باز می‌گردد که وی پس از راه اندازی مکتب خانه میرزا عبدالله  برخی از آثار گذشته و حال خود ونیز برخی از شاگردانش را به صورت آلبوم و سی دی به بازار موسیقی عرضه کرد.
دو سی دی لطفی سابقه موضوع  به تازگی از سوی  موسسه آوای شیدا به بازار موسیقی عرضه شده بود.

کد خبر 20662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز