جمعه ۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: عملیات بیت‌المقدس ۶ در تاریخ ۶۷/۲/۲۷ با رمز مبارک «یاامیرالمؤمنین(ع)»، در منطقه عمومی سلیمانیه عراق برای پاسخ به شرارت‌های دشمن در خلیج فارس و روستاهای مرزی کشور و با هدف خارج کردن نیروهای خودی از تیررس دشمن و اشراف بر سد دوکان به مرحله اجرا گذاشته شد.

عملیات بیت‌المقدس 6

رزمندگان نیروی زمینی سپاه پاسداران با حمله به مقر دشمن در عمق خاک عراق، موفق می‌شوند ارتفاعات اسوس، شیخ محمد و ارتفاعات مهم 2266 و 2100 را آزاد سازند.

عملیات بیت‌المقدس 6

در این تهاجم، یگانهایی از دشمن از جمله سه تیپ منهدم می‌شوند و تلفات و خساراتی بر آنها وارد می‌آید. با فشار قوای اسلام، مواضع رزمندگان از دید و تیررس خارج و سد و شهر دوکان نیز تحت کنترل آنها درمی‌آید. در مرحلة اول این عملیات بیش از 1300 تن کشته و زخمی شده و بیش از 320 تن اسیر می‌شوند.

  • مرحله دوم عملیات:

مرحله دوم این عملیات روز 28/2/67 در منطقة عمومی ماووت از استان سلیمانیه آغاز می‌شود و رزمندگان نیروی زمینی سپاه در حالی که دشمن از تحرکات آنها آگاه است، مواضع آنان را مورد هجوم قرار می‌دهند و تعداد دیگری را کشته و زخمی و عده‌ای را از جمله سرهنگ دوم صلاح احمد حسن، فرماندة گردان دوم از تیپ 448 و چند افسر بلندپایه را به اسارت در می‌آورند.

با انجام این مرحله، اهداف عملیات به طور کامل حاصل می‌شود و تلاش دشمن برای بازپس‌گیری مواضع از دست داده بی‌نتیجه می‌ماند. دشمن در اوج استیصال به سلاح شیمیایی متوسل می‌شود که با عکس‌العمل پدافند شیمیایی خنثی می‌شود و رزمندگان اسلام به تثبیت مواضع جدید می‌پردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی:

  • «عملیات بیت‌المقدس 6 در حد خودش از عملیات نادر ما بوده است و همه می‌دانند این ارتفاعات در کردستان عراق در دست هرکسی که باشد، حرف آخر را در آن منطقه او می‌تواند بزند.»
  • نتایج عملیات:

یگانهای منهدم شدة دشمن:

  • 30 تا 70 درصد از تیپ‌های 448 و 606 از لشکر 4 پیاده.
  • تیپ 76 از لشکر 4 پیاده.

تعداد کشته و زخمی دشمن:

  • بیش از 2000 نفر.

تعداد اسرا:

  • 400 نفر.

منبع: ساجد

کد خبر 206524
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز