پنجشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرزاد ‌هاشمی هنرمند عکاس و رئیس انجمن عکاسان در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین درباره عملکرد این انجمن در سال 91 گفت:

farzad hashemi

یکی از وعده‌هایی که به جامعه عکاسان داده بودیم گردهمایی آموزشی و تخصصی عکاسی بود که خوشبختانه در سال 91 به مدت 10 روز این گردهمایی را در تهران برگزار کردیم.

او که امیدوار است این نمایشگاه در سال جدید در استان‌های مختلف به نمایش گذاشته شود اظهار کرد: یکی از مشکلات جامعه عکاسی آموزش در زمینه مسائل فنی و تئوری است. از این رو تمام دغدغه‌هایمان برای هنر عکاسی در تهران و شهرستان آموزش عکاسی در بخش فنی و تئوری است که امیدواریم در سال جدید با این هدف در 10 شهر گردهمایی‌هایی را داشته باشیم. در این راستا در هر شهر 3 روز برنامه داریم.

وی با تاکید بر لزوم هدفمندی جشنواره‌ها تصریح کرد: در حال حاضر در کشور جشنواره‌های بسیاری برگزار می‌شود اما این جشنواره‌ها زمانی تاثیرگذار است که هدفمند باشد و الا تاثیری بر جریان هنری عکاسی نمیگذارد.

هاشمی در این باره گفت: اینکه تنها تعدادی کار در جشنواره به نمایش گذاشته شود و تعدادی از این آثار هم موفق شوند باعث رشد هنر عکاسی نمیشود آنچه که این جریان را در مسیر صحیحی هدایت می‌کند برگزاری ورک شاپ‌ها و کارگاه‌های آموزشی است. در غیر این صورت هنرمند نه متوجه می‌شود که چطور اثرش به بخش نمایشگاهی راه پیدا کرده است و نه چرا برنده رقابت شده یا نشده است.

او با بیان این موضوع تاکید کرد که رویکرد اصلی انجمن عکاسان در سال جدید گرایش و اهتمام جدی در زمینه آموزش و برگزاری ورک شاپ‌هاست و امیدوار است که انجمن در سال جدید بتواند از عهده این رسالت به خوبی برآید.

کد خبر 205941
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز