شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: جایزه واو که در اواخر هر سال یک رمان را به عنوان کار متفاوت سال قبل معرفی می‌کند، این بار رمان روزنامه‌نگار را به عنوان متفاوت‌ترین رمان سال نود برگزید.

به گزارش ایسنا دبیرخانه‌ی جایزه‌ی ادبی "واو" اعلام کرد، رمان "روزنامه‌نگار" نوشته‌ی آریا نگین تاجی را برای فرم، تکنیک و شیوه‌ی روایت متفاوت، موضوعی به‌روز و جسورانه و نیز فضای قابل تأمل و در خور توجه به عنوان بهترین رمان متفاوت خود در سال 1390 انتخاب کرده است.

همچنین نشر ثالث برای چاپ این رمان به عنوان بهترین ناشر رمان متفاوت سال 1390 معرفی شد.

فائزه شاکری، دبیر جایزه‌ی "واو" با اعلام این خبر، دو اثر "آقای مازنی و دلتنگی‌های پدرش" نوشته‌ی مجتبا هوشیار محبوب را برای زبان و شکل روایت کاملا متفاوت و نو و نیز کتاب "مرگ بی‌ توبه بی‌ وصیت" نوشته‌ی فریدون حیدری ملک‌میان را برای زبان و شیوه‌ی روایت متفاوت و نیز ادبیت متن، با آرای مساوی، به عنوان آثار شایسته‌ی تقدیر سال گذشته معرفی کرد.

دبیر این جایزه درباره‌ی برگزاری مراسم اهدای تندیس و لوح جایزه به برگزیدگانش توضیح داد: اهدای تندیس و لوح جایزه‌ی ادبی "واو" به صورت خصوصی و با حضور ناشر و نویسنده‌های برگزیده، در بهار سال نو برگزار خواهد شد.

داوود غفارزادگان، آرش جواهری و شاهرخ گیوا داوران مرحله نهایی این جایزه بودند که از میان برگزیدگان سال‌های پیش این جایزه انتخاب شدند و با همراهی حسین فدوی و فائزه شاکری، داوری را به عهده گرفتند.

کد خبر 205559
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز