همشهری آنلاین: در حال حاضر نرخ بلیت پروازهای خارجی بر مبنای دلار به نرخ 3500 تومان محاسبه و فروخته می‌شود.

ایسنا نوشت: پس از افزایش نرخ ارز و نوسان آن، سازمان هواپیمایی کشور تصمیم گرفت نرخ بلیت پروازهای خارجی برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و غیرایرانی به صورت شناور محاسبه شود.

در این راستا مقرر شد با توجه به نوسان نرخ ارز، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرجع تعیین نرخ بلیت هواپیما در پروازهای خارجی نرخ دلار را با توجه به بازار تعیین و روی سایت خود اعلام کند.

پس از اجرایی شدن این تصمیم هر چند وقت یکبار با توجه به افزایش و یا کاهش نرخ دلار در بازار آزاد نرخ بلیت پروازهای خارجی نیز تغییر می‌کند و در‌آخرین تغییر شاهد افزایش نرخ بلیت پس از کاهش در 10 روز گذشته هستیم.

بر این اساس طی 10 روز گذشته و پس از کاهش نرخ دلار در بازار آزاد نرخ بلیت هواپیما در پروازهای خارجی با دلار 3300 تومان محاسبه و فروخته شد اما از پنجشنبه هفته گذشته دوباره شاهد افزایش نرخ بلیت هواپیما بودیم.

از پنجشنبه هفته گذشته بلیت پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و غیر ایرانی با دلار 3500 تومان محاسبه و فروخته می‌شود.

شناور بودن نرخ بلیت پروازهای خارجی امری است که به گفته مدیران عامل ایرلاین‌های ایرانی و غیر ایرانی باعث جلوگیری از ضرر و زیان در پروازهای بین المللی به مقصد ایران شده است.

کد خبر 205380
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز