چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

گروه سیاسی: 322 نماینده مجلس در نامه‌ای مراتب تقدیر و سپاس خود را از خدمات شورای شهر تهران در دوره دوم ابراز کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری در این نامه که پس از پایان جلسه علنی مجلس توسط جهانبخش محبی‌نیا قرائت شد، آمده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌ضمن تبریک آغاز به کار شوراهای اسلامی‌دوره سوم لازم می‌دانیم مراتب تقدیر و سپاس خود را از خدمات و زحمات شوراهای اسلامی‌دوره دوم و شهرداران و دهیاران ابراز داشته و امیدواریم شوراهای دوره سوم نیز با وحدت و همدلی و بدون پرداختن به مسائل جناحی و سیاسی زمینه خدمت هرچه بیشتر توسط شهرداران قوی و مدیر و دهیاران دلسوز و توانمند را فراهم نمایند.
در ادامه این نامه تأکید شده :همچنین ضروری می‌دانیم تقدیر و تشکر خود را از حسن تدبیر و وحدت و همدلی اعضای محترم شورای اسلامی‌کلان‌شهر تهران (دوره دوم) ابراز نماییم که با انتخاب شهرداری توانمند و مدبر در این شهر بستری را ایجاد نمودند تا شهردار دلسوز و کارآمد تهران بتواند در امور مختلف مدیریت شهری از جمله خدمات شهری، عمرانی، امور ترافیکی، اجتماعی خاصه تکریم ارباب رجوع، پاسخگویی به شکایات و دریافت درخواست‌های مردمی‌از طریق استقرار سامانه 1888 و 137 و نیز زمان‌بندی کردن الکترونیکی اجرای پروژه‌ها رضایت مردم را تحصیل نمایند.
در پایان این بیانیه آمده است: امیدواریم اعضای محترم شورای اسلامی‌دوره سوم نیز بتوانند با وحدت و همدلی مسیر خدمتگزاری صادقانه در تهران را طی نماید.
تقدیر به معنای خسته نباشید
محمد خوش‌چهره معتقد است اگر چه هنوز شوراهای کشور ما تا رسیدن به جایگاه آرمانی‌شان فاصله دارند اما در مجموع عملکرد شورای دوم شهر در مقایسه با دوره‌های قبلی، به نحوی بود که قابل تقدیر باشد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  در گفت و گو با خبرنگار همشهری  گفت: هر چند معتقدم تقدیر به معنای تایید عملکرد همه اعضای شورای شهر نیست، اما قدردانی از نهادی که یک جریان مردمی است و اعضایش، منتخبین مردم هستند هیچ منافاتی با وظایف نمایندگان مجلس ندارد و حتی می‌تواند به معنای یک اقدام ملی مجلس شورای اسلامی محسوب گردد.خوش‌چهره در پاسخ انتقادات برخی از نمایندگان به این اقدام می‌گوید: تفسیرها از عنوان تقدیر متفاوت است. عده‌ای تقدیر و قدردانی را به معنای حمایت همه‌جانبه از یک نهاد یا سازمان می‌دانند، اما آنچه این نمایندگان انجام دادند در واقع
 خسته نباشیدی بود بر حسن انجام کار اعضای شورای شهر دوم در پایان کارشان و اقدامات اینچنینی را ما در مورد حمایت‌های سیاسی از فدراسیونها و نهادهایی که تشکیلات گسترده‌ای در کشور دارند کم ندیده‌ایم.
مجلس نزدیکترین نهاد به شورا است
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نیز ضمن اینکه در میان صحبت‌هایش انتقاداتی نیز به عملکرد برخی از اعضای شورا دارد اما اقدام نمایندگان مجلس را رد نمی‌کند و می‌گوید، به رسم قدرشناسی از زحمات کسانی که طی یک دوره نمایشی از خدمات را ارائه دادند لازم بود نامه‌ای تدوین شود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه می‌دهد: حتی برخی از نمایندگان که این نامه را امضا کردند، انتقاداتی  به عملکرد شوراها داشتند، اما این دلیل نمی‌شود که از حسن انجام وظیفه یک نهاد تقدیر به عمل نیاید. وی می‌گوید: ما بارها نامه تشکر از شهرداری، قوه قضائیه، نیروی انتظامی و دستگاه‌های مختلف را در مجلس داشته‌ایم و معتقدم چون مجلس، نزدیک‌ترین نهاد به شورای اسلامی است، اگر قرار بود کسی از اعضای شورای شهر تشکر کند آن مجلس بود و بس!
کار، کار نظارتی بود
الهام امین‌زاده، دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نامه تقدیر نمایندگان از نیروی انتظامی که دیروز در صحن مجلس در مرحله تدوین و جمع‌آوری امضا بود می‌گوید: اقداماتی اینچنینی در مجلس بی‌سابقه نیست. ما در بسیاری از مواردی که احساس کنیم نهادی تلاش خود را برای خدمت به ملت انجام داده، وظیفه خود می‌بینیم که از آن نهاد تشکر کنیم. نیروی انتظامی به خاطر نظارت مناسبش در ایام نوروز مورد تقدیر قرار می‌گیرد و شورای شهر نیز به خاطر حسن انجام کارش در دوره فعالیتش.
سبحانی، امضا نکردم، تایید می‌‌کنم
حسن سبحانی،هم  دیگر نماینده‌ای است که  ذات کار نمایندگان مجلس را مورد تایید قرار می‌دهد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی می‌گوید:  این کار، کار پسندیده‌ای بود از سوی نمایندگان که به لحاظ اخلاق سیاسی هم هیچ ایرادی به آن وارد نیست.
مخالفت با رفتن
مهدی کوچک زاده هم با اشاره به برخی زمزمه ها برای تغییر شهردار کنونی تهران، گفت: مخالف رفتن قالیباف از شهرداری تهران هستم. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو ائتلاف آبادگران در گفتگو با مهر در خصوص انتخاب شهردار تهران و آغاز دوره سوم شورای شهر تهران، افزود: قالیباف از چهره‌هایی است که در انقلاب اسلامی خدمات برجسته ای انجام داده است، چه در سپاه و چه در ناجا و شهرداری و از ارادتمندان خالص نظام و رهبری است و من بعید می‌دانم اگر ایشان تغییر کنند، با توجه به بافت فعلی شورای شهر سوم، شورای شهر تا مدتها نمی‌تواند بر سر انتخاب شهردار به توافق برسد و حتما گزینه ای که انتخاب می‌کنند اصولگراتر از قالیباف نخواهد بود

کد خبر 20506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز