دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم «اوز بزرگ و قدرتمند» در اولین هفته نمایش جهانی به فروش 70 میلیون دلاری دست یافت.

فیلم خارجی

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین دیلی، فیلم «اوز بزرگ و قدرتمند» محصول کمپانی والت دیسنی در تعطیلات آخر هفته با فروش 70 میلیون دلار در 46 کشور، در رتبه اول گیشه سینمای جهان ایستاد.

«اوز بزرگ و قدرتمند» در روسیه 15 میلیون دلار، در انگلیس حدود شش میلیون دلار، در مکزیک و استرالیا حدود پنج میلیون دلار و در برزیل، ایتالیا، ژاپن و اسپانیا حدود سه میلیون دلار فروخته است.

این فیلم قرار است از این هفته در فرانسه اکران شود و از تاریخ 29 مارس نیز در چین، پرجمعیت‌ترین کشور جهان به روی پرده سینماها برود.

از سوی دیگر فیلم «هانسل و گرتل: شکارچیان جادوگر» با فروش بیش از 11 میلیون دلار در آخر هفته گذشته در 3400 سالن سینما در 48 کشور جهان در رتبه دوم گیشه جهانی قرار گرفت و فروش جهانی خود را از ابتدای اکران به 142 میلیون دلار رساند.

همچنین فیلم «روزی خوب برای جان سخت» محصول کمپانی فاکس که پنجمین قسمت از سری آثار «جان سخت» است، با نمایش در 5930 سالن سینما در 67 کشور 9 میلیون دلار در گیشه جهانی فروخت و فروش جهانی از زمان آغاز اکرانش را نیز به 180 میلیون دلار رساند.

در رتبه‌های بعدی اکران جهانی هفته گذشته نیز فیلم‌های «لینکلن» ساخته «استیون اسپیلبرگ» و «زندگی پی» ساخته «آنگ لی» قرار گرفتند.

 

کد خبر 204922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز