همشهری آنلاین: دو چهره اصلی برنامه موسیقی محور دستان در نشستی خبری به طرح دیدگاه‌های خود درباره این برنامه پرداختند و از 20 روز برنامه نوروزی این برنامه در تاریخ‌های 25 اسفند تا 15 فروردین خبر دادند.

قربانی مناجاتی و سجادی

مهر نوشت: نشست خبری "دستان" برنامه موسیقایی شبکه آموزش که قرار است از 25 اسفند تا 15 فروردین ویژه نوروز روی آنتن برود، 20 اسفندماه با حضور تهیه‌کننده و مجری کارشناس برنامه در فرهنگستان هنر برگزار شد.

سیدمحمد مناجاتی تهیه‌کننده از "دل کوک"، "قاب خاطره"، "دل آوا"، "ترانه و ترنم" و "با دلنوازان" به عنوان آیتم‌های تازه برنامه "دستان" ویژه نوروز نام برد و گفت: برنامه بهاری ما ریتم تندتری به خود می‌گیرد. سعی کرده‌ایم از بحث‌های تخصصی فاصله بگیریم و مخاطب عام را مورد توجه قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه برنامه گفتگو محور است اما بداهه‌ نیست، درباره ساختار برنامه پس از نوروز توضیح داد: با پرهیز از پراکنده‌گویی درصددیم هر قسمت از برنامه را ویژه یکی از چهره‌های مطرح موسیقی بسازیم.

این تهیه‌کننده با اشاره به پوشش کنسرت‌های همایون شجریان، احسان خواجه امیری، سیروان خسروی، گروه کامکارها و گروه رستاک در "دستان" تصریح کرد: "دستان" دست یاری خود را به سوی اهالی موسیقی دراز می‌کند. ما درصدد معرفی تازه‌های نشر در این حوزه هستیم و برای آلبوم‌ها نیز تبلیغ می‌کنیم.

سیدعباس سجادی مجری کارشناس نیز با بیان اینکه قرارست از "دستان" دستگیری بیشتری شود، یادآور شد: از نشست‌های محفلی پرهیز می‌کنیم. قرارست برنامه ما همواره انتقادمحور باشد و در این زمینه نمی‌توان از حوزه‌های روز موسیقی دور بود. از همین رو ممکن است هفته آینده درباره مشکلات پیش‌روی برگزاری کنسرت‌ها صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه اهالی موسیقی این برنامه را خانه خود می‌دانند از نزدیک شدن به خطوط قرمز در برنامه خبر داد و افزود: به عنوان مثال ما با حضور محمد میرزمانی این بحث را پیش کشیدیم که چرا پاپ در جشنواره موسیقی فجر جایی ندارد و تنها در بخش جنبی است. در همان برنامه زمانی که میرزمانی برای ما آواز خواند از همین سبک استفاده کرد.

این مجری کارشناس از پرداختن به یک پرونده در هر قسمت از برنامه خبر داد و اظهار کرد: در ارزیابی که نسبت به برنامه داشتیم، اگر بخواهیم نمره‌ای به برنامه دهیم از 20 نمره نسبت به ایده‌آل‌هایمان 10 هم نمی‌گیریم. این نگاه بلندپروازانه نیست، بلکه برنامه ظرفیت بالاتری دارد و دستیابی به این مرحله منوط به همکاری و مساعدت هنرمندان است.

سجادی با تأکید بر اینکه هزینه‌های "دستان" بیش از برآورد آن است، به آیتم‌های فراوان و استفاده از دوربین‌هایی اشاره کرد که هزینه‌بر است و گفت: من شخصا پیامک‌های برنامه را مو به مو می‌خوانم. گاهی شخصا با افراد تماس می‌گیرم و حتی خودم را معرفی نمی‌کنم اما پیش آمده دقایقی با مخاطبان صحبت کرده و در جریان نظراتشان قرار گرفته‌ام.

مناجاتی در بخشی از این نشست از پرداخت رسانه‌های خارج از کشور به حوزه ادبیات اشاره کرد و گفت: سبد فعالیت‌ شبکه‌های داخلی برای برنامه‌های فرهنگی خالی است. بنابراین تیم "دستان" درصدد است برنامه دیگری با نام "ادبستان" را به عنوان 90 ادبیات تولید کند.

وی افزود: همایون خرم، فریدون شهبازیان و پرویز مشکاتیان دیگر تکرار نمی‌شوند. حسن ناهید و منصور نریمان نیز همین‌طور اما برخی از آنها غریب افتاده‌اند.

این تهیه‌کننده دو برنامه‌ای را که با حضور خواجه‌امیری و رضا صادقی تولید شده بود، پربیننده‌ترین‌ها معرفی و اظهار کرد: ما موظفیم به همه اهالی موسیقی بپردازیم و موسیقی مناطق را نیز از یاد نبریم.

کد خبر 204904
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز