همشهری آنلاین: معاون بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: برای افرادی که ارز با نرخ دولتی و ارزان دریافت و کالاهای خود را به قیمت ارز آزاد عرضه کردند ، تاکنون 1669 پرونده تشکیل شده است.

ارز

مجتبی فراهانی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر اظهارداشت : از دی پارسال تا مهر امسال افرادی که برای واردات کالا ارز با نرخ مرجع دریافت کرده بودند رصد و مشخص شد شماری از انها که کالاهای وارداتی آنها مشمول قیمت‌گذاری بوده است، بدون توجه به ضوابط قیمت‌گذاری با قیمت ارز ازاد کالاهای وارداتی را به فروش رساندند و تخلف گران فروشی آنان محرز شده است.

وی درباره تخلف واردکنندگانی که ارز مرجع دریافت کردند، گفت: تاکنون 1214 پرونده در حال رسیدگی است و تحقیقات 455 پرونده تخلف ارزی و رعایت نکردن ضوابط قیمت گذاری، تکمیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

فراهانی ارزش اولیه پرونده های تخلف ارزی را که برای پیگیری های قضایی تاکنون به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است ، حدود 400 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : پرونده‌های دیگر به محض پایان یافتن مراحل تحقیقات و ثبت مستندات به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

فراهانی گفت: بخشی از این پرونده‌ها نیزمربوط به افرادی است که خودروهای خارجی را با ارزدولتی وارد کردند، اما با قیمت ارز آزاد فروختند.

وی با هشدار به وارد کنندگانی که ارز مرجع یا مبادله‌ای می گیرند و کالاهای آنان مشمول قیمت گذاری است، افزود: چنانچه در هر مرحله مشخص شود، ضوابط قیمت گذاری یا واردات رعایت نشده است، برابر قانون با تشکیل پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

 

کد خبر 204782
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز