شهردار تهران با اشاره به برخی چالش‌های مدیریتی اقتصاد کشور، تدابیر صحیح مدیریتی را راهکار اساسی برای برون رفت از این شرایط عنوان کرد.

محمدباقر قالیباف در همایش ملی بازمهندسی و ارتقای تکنولوژی بازار کشاورزی افزود: نباید به‌گونه‌ای مدیریت کرد که به‌طور مثال در اصفهان، آب زاینده رود خشک شود و کشاورزان تراکتور به جاده بیاورند و به‌دنبال آب برای زمین‌های خود باشند. به گزارش تهران سما، وی با بیان اینکه برخی چالش‌های مدیریتی سبب شده تا امروز مسائلی چون آلودگی هوا به باد و مشکلات کشاورزی به آب سپرده شود، تأکید کرد:

امروز با گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی، شاید ازجمله گروه‌هایی که همچنان در صحنه مجاهدت هستند، کشاورزانند که مهم‌ترین نیازهای حیاتی کشور را به بهترین شکل فراهم می‌کنند. شهردار تهران با اشاره به آثار تحریم‌ها بر اقتصاد کشور افزود: کشاورزی ازجمله مقولاتی است که شاید تأثیر مستقیمی از تحریم‌ها نبیند و باید به کمک کشور بیاید و این کمک تنها با مدیریت صحیح قابل انجام است.

قالیباف اظهارداشت: باید گفت که هنوز در برخی زمینه‌ها، نتوانسته‌ایم کارنامه موفقی داشته باشیم که یکی از آنها در حوزه اقتصاد است. وی با طرح این سؤال که آیا در کشور مشکل علم و دانش داریم، تأکید کرد: همه شواهد و قرائن نشان می‌دهد که جوانان ما در مرزهای دانش و تخصص بوده و جزو10کشور برتر دنیا در تولید علم هستیم، اما این علم و دانش را نمی‌توانیم به درستی استفاده کنیم. شهردار تهران گفت: بیش از 50هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در حوزه کشاورزی داریم و معتقدم فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی، در حوزه عملی هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله دارند، اما در استفاده بهینه و به‌کارگیری صحیح همین فارغ‌التحصیلان نیز مشکل داریم.

قالیباف بار دیگر به چالش‌های مدیریتی حوزه اقتصاد اشاره و تصریح کرد: امروز باید بگوییم که وضع کشاورزی خوب است، اگر باران بیاید و این درحالی است که نمی‌شود کشور را به باد و باران و کشاورزی و اقتصاد را به حوادث بسپاریم! وی ادامه داد: این چالش‌های مدیریتی خود را به روشنی نشان می‌دهند و امروز باید گفت که در بحث کشاورزی هم در آب و خاک مشکل داریم و هم در ادوات کشاورزی. امروز در بحث تراکتور با مشکل جدی مواجهیم و این درحالی است که پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا از کشاورزی مطلوب و تولیدات مناسب برخوردارند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با ضروری خواندن رفع چالش‌های مدیریتی در حوزه اقتصاد و کشاورزی کشور، تصریح کرد: امروز در کشاورزی کشور، کمترین سهم برخورداری از فعالیت‌های کشاورزی را بیشترین تلاش‌کنندگان در این راه دارند و این درحالی است که باید بیشترین حمایت‌ها از تولیدکنندگان صورت گیرد. وی در پایان خطاب به همه دست‌اندرکاران بخش کشاورزی کشور از آمادگی شهرداری تهران و امکانات موجود در شهر تهران برای حمایت از تولیدات کشاورزی و ساماندهی بازار محصولات کشاورزی خبر داد.

کد خبر 204509
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز