همشهری آنلاین: آزمایش‌های جدید نشان می‌دهد چسب‌های دارویی پوستی روشی ایمن‌تر و ساده‌تر از روش‌های درمانی فعلی برای مقابله با سرطان پروستات هستند.

cancer

متخصصان انگلیسی در این آزمایش‌ها دریافتند چسب‌های دارویی پوستی که وظیفه آن‌ها رساندن هورمون استروژن به خون است، می‌توانند در مقایسه با روش‌های کنونی درمان سرطان پروستات، موثرتر باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی، یکی از روش‌های اصلی در درمان بیماری سرطان پروستات، تزریق یک نوع ماده شیمیایی است که سطح تستوسترون را کاهش می‌دهد، اما در عین حال برای بیمار عوارضی جانبی هم دارد.

متخصصان انگلیسی با مقایسه 254 بیمار که دو روش درمانی متفاوت تزریق و چسب‌های دارویی پوستی در آنان مورد استفاده قرار گرفت، دریافتند که این چسب‌ها به مراتب روشی ایمن‌تر هستند.

پزشکان با بیان اینکه دو هورمون استروژن و تستوسترون از نظر شیمیایی با یکدیگر شباهت دارند، اظهار داشتند: افزایش سطح استروژن در بدن می‌تواند میزان تستوسترون تولید شده را کاهش دهد و رشد سرطان پروستات را تا حدودی متوقف سازد.

محققان عقیده دارند انجام مطالعات در مدت زمان بیشتری لازم است تا در مورد جایگزینی این چسب‌های دارویی با تزریق‌های هورمونی به قطعیت برسند.

 

کد خبر 204286
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز