سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک سال بعد از درگذشت استاد جلال ذوالفنون شاگردانش گفتند به دلایل مسائل مالی و عدم حمایت معاونت هنری امکان برگزاری این مراسم را پیدا نکردند.

ایسنا نوشت: سرپرست گروه «اوستا» گفت: متاسفانه مسؤولان فرهنگی به دلیل نبودن بودجه با برگزاری آیین بزرگداشت زنده‌یاد جلال ذوالفنون در اولین سال درگذشت او موافقت نکردند اما اهدای جایزه ذوالفنون از سال آینده عملی می‌شود.

آرش اوستا گفت‌: قصد داشتیم، امسال مراسم بزرگداشت زنده‌یاد ذوالفنون را به صورت رسمی و در یکی از سالن‌های فرهنگی برگزار کنیم اما با رایزنی که با معاونت هنری داشتیم، ایشان گفتند که منابع مالی، اجازه برگزاری این مراسم را نمی‌دهد.

او ادامه داد: حوزه هنری نیز به دلیل نداشتن بودجه نمی‌تواند میزبان چنین مراسمی شود.

مدیربرنامه زنده‌یاد ذوالفنون همچنین اظهار کرد: با این حال طبق صحبت‌هایی که با موسسه هنرمندان پیشکسوت داشته‌ایم، قرار است که سال آینده طی آیینی، جایزه ذوالفنون اهدا شود.

وی افزود: این برنامه در قالب یک جشنواره برگزار می‌شود و شامل چهار بخش خواهد بود.

به گفته او، پایان‌نامه‌هایی که به بررسی آثار ذوالفنون پرداخته‌اند، بهترین معلم آموزش سه‌تار در مکتب ذوالفنون، بهترین تکنوازی سه‌تار با شیوه ذوالفنون و بهترین آهنگسازی بر آثار ذوالفنون برای ارکستر سازهای ایرانی؛ بخش‌های مختلف این برنامه را تشکیل می‌دهند.

اوستا هدف از برگزاری چنین برنامه‌ای را اشاعه موسیقی و فرهنگ ایرانی و آشناسازی نسل جوان با مکتب‌های موسیقی ایرانی دانست.

وی درباره وضعیت آثار منتشر نشده ذوالفنون نیز گفت: 28 تصنیف ضبط شده که هنوز کلامی روی آنها قرار نگرفته است، 11 ساعت بداهه‌نوازی، سه آلبوم در مرحله اخذ مجوز و...هنوز از آثار این هنرمند درگذشته محسوب می‌شود که هنوز منتشر نشده است.

کد خبر 204090
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز