دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سهراب پورناظری که در سال 91 با بیش از 50 کنسرت در داخل و خارج ایران یکی از رکوردداران برگزاری کنسرت به شمار می‌رود از اجرای پروژه سرزمین با چند نوازنده از دیگر کشورها در جشنواره الهمبرای فرانسه و انتشار آلبومی در سال 92 خبر داد.

ایسنا نوشت: سهراب پورناظری درباره پروژه موسیقیایی «سرزمین»  که به آهنگسازی خود او در فستیوال «الهمبرا» به روی صحنه رفت، گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کنسرت «سرزمین» قرار گرفتن موسیقی‌ سرزمین‌های کردنشین از کشورهای ایران، عراق، ترکیه و به همراهی دو نوازنده فرانسوی بود.

آهنگساز گروه «شمس» که تا همین اواخر هم با همایون شجریان در این سو و آن سوی ایران کنسرت می‌داد در ادامه تصریح کرد: موسیقی این مناطق با توجه به تفاوت‌ها و وجه اشتراک این سرزمین‌ها براساس بینش من به موسیقی در کنار هم قرار گرفته است.

پورناظری درباره استفاده از گویش‌های مختلف کردی در این پروژه افزود: این پروژه با استفاده موسیقی یارستان، موسیقی کردستان ترکیه منطقه بادینان و منطقه اورامان کردستان شکل گرفته است و  به گویش کلهری، سورنانی و کرمانچی اجرا شده است.

سهراب پورناظری که امسال بیش از 50 کنسرت در داخل ایران و خارج کشور برگزار کرده‌ است، درباره بازتاب این کنسرت در فستیوال «الهمبرا»که تهیه کنندگان سراسر جهان در آن شرکت دارند، خاطر نشان کرد: حضور تلویزیون متزو، آرت و همچنین خبرنگاران روزنامه‌های مهم فرانسه حائز اهمیت بود.

این نوازنده تنبور همچنین اظهار کرد: این پروژه به سفارش کمپانی آکورد کرایسز در کشور فرانسه روی صحنه رفت و براساس این کنسرت اردیبهشت ماه سال 92 سی دی صوتی آن در سراسر جهان منتشر می‌شود.

در پروژه موسیقیایی «سرزمین» مریم ابراهیم پور، سهراب پورناظری را به عنوان خواننده یاری داده است و حسین ذهاوی (کارگردان هنری، نوازنده سازهای کوبه‌ای)، گوران کامیل (دودک)، آرتان تکین (سازهای بادی)، روبین واسی (سازهای کوبه‌ای)، لیلا رینالت (کنترباس) هنرنمایی کرده‌اند.

کد خبر 203883
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز