همشهری آنلاین: رسوای زمانه، تو ای پری کجایی، در میان گل‌ها، موج آتش، غوغای ستارگان و از آن شبی که برنگشتی از جمله قطعاتی هستند که در شب یادبود استاد همایون خرم در تالار وحدت از سوی گروه خنیا و پری ملکی اجرا می‌شود.

پری ملکی سرپرست گروه موسیقی "خنیا" ضمن اعلام این خبر درباره برگزاری مراسم بزرگداشت زنده‌یاد همایون خرم و چگونگی برگزاری "شب خرم" در تالار وحدت گفت: همایون خرم پیش از این قرار بود با همراهی پیانیست گروه خنیا کنسرتی در تاریخ بیست و یکم اسفند ماه در تالار وحدت داشته باشد اما اجل به او مهلت نداد و پس از درگذشت این آهنگساز مطرح، برنامه به شکل دیگری پیش رفت.

وی ادامه داد: بعد از این موضوع، من و خانواده زنده‌یاد خرم تصمیم به برگزاری مراسمی برای وی گرفتیم تا همان قطعاتی را که همایون خرم قصد اجرایش را داشت، برای مخاطبان و علاقه مندان به این آهنگساز و نوازنده پیشکسوت به اجرا بگذاریم و در این راستا نیز با بنیاد رودکی به توافق رسیدیم تا قطعاتی از ساخته‌های همایون خرم را در همان تاریخ 21 اسفندماه به صحنه ببریم.

سرپرست گروه خنیا در ادامه یادآور شد: به هرحال قرار شد ما همان اجرا را بدون حضور همایون خرم در همان تاریخ یاد شده و با عنوان "شب خرم" روی صحنه تالار وحدت ببریم تا به نوعی مراسم یادبود و بزرگداشتی هم برای این نوازنده پیشکسوت محسوب شود.

ملکی با تاکید بر اینکه بنیاد رودکی در راستای برگزاری این برنامه هم به لحاظ مادی و هم معنوی کمک حال وی بوده است به مهر گفت: من و اعضای گروه خنیا تمامی تلاشمان را می‌کنیم تا برنامه‌ای در شان همایون خرم و خدمت بسیارش به موسیقی برگزار کنیم.

به گفته وی، رسوای زمانه، تو ای پری کجایی، در میان گل‌ها، موج آتش، غوغای ستارگان و از آن شبی که برنگشتی از جمله قطعاتی هستند که در تالار وحدت برای علاقه‌مندان به اجرا گذاشته می‌شود.

ملکی گفت: همه ما به نوعی مدیون این بزرگان عرصه موسیقی هستیم؛ چراکه در تمامی این سال‌ها از خوراک روحی‌ای که به ما داده‌اند، خود را سیراب کرده‌ایم حالا از این پس دیگر وظیفه ماست که دین خود را به آنها ادا کنیم. باید هر شخص و نهادی در حد بضاعت خود یاد همایون خرم را گرامی بدارد.

پری ملکی با همراهی گروه خنیا 21 اسفند ماه از ساعت 22 به میزبانی تالار وحدت برای گرامیداشت همایون خرم و اجرای قطعاتی از ساخته‌های این آهنگساز نامی روی صحنه می‌رود.

در اجرای یاد شده افزون بر حسام عباس‌پور و حمیرا مظاهری به عنوان همخوان پری ملکی، بردیا صدرنوری، جلال امیر پورسعید، آوا ایوبی، هومان رومی و بامداد ملکی نیز به ترتیب با سازهای پیانو، تار، تار باس، کمانچه و تنبک دیگر اعضای تشکیل‌دهنده گروه خنیا هستند.

کد خبر 203869
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز