همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: بیش از همه چیز در شناخت امام دهم باید به دعای جامعه کبیره توجه کرد. این دعا در حقیقت یک دوره کامل معرفت امام هادی(ع) تلقی می‌شود و برای امام‌شناسی یک راهنمای بسیار خوب به شمار می‌آید.

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، به تشریح برخی وظایف اهل قلم و فرهنگ در تقبیح و روشنگری درباره اهانت به ساحت قدسی ائمه اطهار(ع) و مقدسات دینی مذهبی پرداخت.

وی با بیان اینکه ما نیازمند شناخت بیشتر و شناساندن امام هادی(ع) هستیم، اظهار کرد: متاسفانه امامی که در دوران اختناق شش خلیفه عباسی زندگی کرد و افرادی مثل متوکل که در قساوت شهره است را تحمل و به تربیت شاگردان در آن زمان اقدام کرد، با نحوه مطلوب به شیعیان و محبان آل‌الله معرفی نشده‌اند.

حسینی ادامه داد: باید شاگردان امام علی‌النقی(ع) را نیز بیشتر از قبل بشناسیم و به دیگران بشناسانیم، افرادی همچون حضرت عبدالعظیم الحسنی، ابن سکین، حسین بی سعید اهوازی و... شاگردان این امام هستند که می‌توان از آنها برای شناساندن بیشتر امام دهم استفاده کرد.

جامعه کبیره، یک دوره کامل معرفت امام هادی(ع) تلقی می‌شود

وزیر ارشاد تاکید کرد: بیش از همه این موارد باید به دعای جامعه کبیره توجه کرد. این دعا در حقیقت یک دوره کامل معرفت امام هادی(ع) تلقی می‌شود و برای امام‌شناسی یک راهنمای بسیار خوب محسوب می‌شود. البته متاسفانه باید گفت که جامعه کبیره در میان مردم آن طور که باید جایگاه واقعی خود را کسب نکرده است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم تبلیغ و شناساندن امام هادی(ع) در جهان اشاره و عنوان کرد: باید از هر طریق ممکن به معرفی این امام معصوم(ع) ابتدا در جامعه خودمان و سپس در بُعد جهانی بپردازیم؛ چراکه جهان امروز تشنه حقیقت و معرفت ناب است.

کد خبر 203790
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز